استان کرمانشاه ۳۵ درصد از صادرات کشور به عراق را انجام می‌دهد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت:در سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات به عراق صورت گرفته است.

استان کرمانشاه ۳۵ درصد از صادرات کشور به عراق را انجام می‌دهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،دارابی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، اولین نهادی بود که به فرمایش مقام معظم رهبری تحت عنوان رونق تولید، لبیک گفت به‌طوری‌که رونق تولید در ۷ محور توسط مقام عالی وزارت به‌عنوان راهبرد‌های اصلی مطرح و موردتوجه قرار گرفت.
 
وی افزود:بنابراین سازمان‌های استانی نیز در این چارچوب برنامه‌های عملیاتی خود را تنظیم و وارد فاز اجرایی خواهند شد استان کرمانشاه به‌عنوان یک استان مرزی که بیش از ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با بخش‌های کردنشین و عرب نشین و نیز ۴ بازارچه مرزی و ۲ مرز رسمی دارد.
 
دارابی ادامه داد : استان کرمانشاه ۳۵ درصد از صادرات کشور به عراق را انجام می‌دهد، به‌نحوی‌که در سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات به عراق صورت گرفته است.

در این مراسم از زحمات علی اسماعیلی؛ معاون سابق امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان تقدیر به عمل آمد و طی حکمی  احسان باقر خانی به‌عنوان معاون جدید امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی منصوب شد.
 
در بخشی از این حکم آمده است: ((جناب آقای احسان باقر خانی؛ نظر به تعهد، تخصص و سوابق ارزشمند جنابعالی، به‌موجب این ابلاغ به سمت معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ سال رونق تولید نام‌گذاری شده، با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید و با برنامه‌ریزی و نظارت صحیح و اتخاذ تصمیمات اصولی و راه گشا و با صرف همت و جدیت کامل و بهره‌گیری از کارکنان زیرمجموعه موجبات اثرگذاری در تحقق اهداف وزارت متبوع درزمینه توسعه صادرات، ایجاد اشتغال، تنظیم بازار، سامان‌دهی شبکه‌های توزیع و تقویت صنوف تولیدی، خدماتی و توزیعی با همکاری و همفکری تشکل‌های خصوصی و سایر عوامل مرتبط را فراهم نمایید.

انتهای  پیام/ز

 


۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات به عراق صورت گرفته است

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.