به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در این دوره از جایزه ملی کیفیت، رگولاتوری برای دریافت سطح اشتهار به کیفیت در بخش های رهبری و مدیریت، فرایندها، منابع، کارکنان، نتایج مشتریان و مصرفکنندگان، نتایج عملکردی مورد ارزیابی قرار میگیرد.
حسین فلاح جوشقانی، در این مراسم با تشریح اقدامات رگولاتوری در حوزه رهبری و مدیریت با اشاره به اینکه فراهم کردن بسترهای آزادسازی و خصوصیسازی در حوزه ICT یکی از مهمترین وظایف رگولاتوری است، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۳ درصد فعالیت ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش خصوصی انجام میشود و سهم ۷ درصدی دولت صرفاً در حوزه زیرساختهاست.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تغییر ساختار رگولاتوری را در راستای دستیابی به چشمانداز پیشرو بودن در منطقه، ارتباطات با کیفیت و اقتصادی برای همگان عنوان کرد و افزود: در ساختار پیشین حوزه مقرراتگذاری و حوزه اعمال مقررات و نظارت در قالب دو معاونت فعالیت داشتند که با رویکرد هم راستا بودن حوزه فعالیت مقرراتگذاری و نظارت، در ساختار جدید این دو وظیفه در قالب معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات با یکدیگر ادغام شدند و با توجه به اهمیت مدیریت فضای فرکانسی بعنوان با ارزشترین منبع ملی، معاونت طیف در این ساختار شکل گرفت.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به ماهیت تغییرات سریع تکنولوژیها در حوزه ICT تاکید کرد: معاونت راهبردی و توسعه بازار در ساختار جدید این وظیفه را دارد که از بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات و ذینفعان آن بازخوردهای لازم را دریافت کرده و سازمان را به سمت تدوین راهبردها و برنامهریزی راهبردی در داخل و خارج از بخش ICT در راستای توسعه آن هدایت کند.
فلاح جوشقانی، تصریح کرد: در چند سال گذشته توسعه لازم در زیرساخت های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده است و در حال حاضر موضوع کیفیت خدمات و نظارت مطلوبتر و حمایت از حقوق مردم از اولویتهای حوزه ICT است که بر این اساس دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده در ساختار جدید پیشبینی شده است.
انتها ی پیام/