بررسی سیستم‌ها و عملکرد کپسول فضایی دراگون سبب شد تا در زمان پرتاب آن به ایستگاه فضایی بین‌المللی تاخیر ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اسپیس ایکس در ادامه ماموریت‌های خود این بار هم محموله‌ای از تجهیزات در کپسول فضایی کارگو دراگون به ایستگاه فضایی ارسال می‌کند و در این ماموریت نیز فضانوردان انسانی حضور نخواهند داشت.
 
کارشناسان اسپیس ایکس اعلام کردند بررسی سیستم‌ها و عملکرد کپسول فضایی دراگون سبب شد تا در پرتاب آن به ایستگاه فضایی بین المللی تاخیر ایجاد شود و این کپسول به جای تاریخ ۲۶ ماه آپریل در تاریخ یک ماه می (چهارشنبه) سال جاری به فضا پرتاب شود.
 

در جدیدترین ماموریت کپسول دراگون CRS-۱۶ همراه با موشک فضایی فالکون ۹ از سایت پرتابی ۴۰ پایگاه فضایی نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب خواهد شد.
 
کارشناسان اسپیس ایکس و ناسا علت تاخیر در پرتاب کپسول فضایی دراگون را بروز مشکل‌های فنی درایستگاه فضایی بین المللی و محدودیت‌های مکانیکی آن در مدار کره زمین اعلام کرده‌اند.
 
مقام‌های اسپیس ایکس اعلام کرده‌اند از فرصت ۴ روزه اضافی تا زمان پرتاب اصلی برای بررسی کلیه تجهیزات موشک و کپسول فضایی و نیز آزمون موتور‌های موشک فالکون ۹ استفاده خواهند کرد.
 
این ماموریت هفدهمین ماموریت پروازی شرکت اسپیس ایکس برای ناسا خواهد بود که در آن به حمل ۲۴۹۵ کیلوگرم محموله شامل مواد خوراکی، سخت افزار‌های آزمایشی و سایز تجهیزات می‌پردازد.
 

افزون بر کپسول دراگون کارگو، شرکت اسپیس ایکس درماه مارس سال جاری با موفقیت کپسول فضایی کرو دراگون را فضا پرتاب کرد و اکنون این کپسول پس از بازگشت به زمین در حال آماده سازی برای ماموریت دوم خود با نام Demo-۲ است که تا آخر سال جاری میلادی انجام می‌شود و حامل دو فضانورد خواهد بود.
 
کارشناسان ناسا اعلام کرده‌اند اسپیس ایکس هنوز به طور دقیق درباره مشکلی که در زمان آزمایش ثابت زمینی موتور کپسول کرو دراگون روی داد اطلاعات کامل دریافت نکرده‌اند و اسپیس ایکس در این باره نوعی مخفی کاری انجام داده است.
 
اسپیس ایکس همچنین اعلام کرده است در آینده نزدیک به آزمایش و راه اندازی موشک Falcon Heavy megarocket می‌پردازد. این موشک به تازگی آزمایش شده و قرار است در ماموریت‌های مختلف تجاری و نظامی برای نیروی هوایی آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.
 

ایلون ماسک مالک اسپیس ایکس به تازگی اعلام کرده است همکاری‌هایی دربخش نظامی با پنتاگون و نیروی هوایی ارتش آمریکا خواهد داشت.
 
افزون بر اسپیس ایکس، شرکت بلو اوریجین به مالکیت جف بزوس ثروتمندترین مرد دنیا موسس سایت اینترنتی آمازون نیز همکاری‌هایی درحوزه فضایی با ارتش آمریکا دارند.
منبع: space
انتهای پیام/

پرتاب فضانورد انسانی همراه با کپسول اسیپس ایکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار