معاون امور دهیاری‌های کشوردر سفر به فراهان گفت: شورا‌های اسلامی روستا بزرگترین بازه شورا‌های کشور را تشکیل می‌دهند.

شورا‌های اسلامی روستا بزرگترین بازه شورا‌های کشوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای شهرستان فراهان با بیان اینکه بالغ بر ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر شورای اسلامی در کشور فعالیت می‌کنند،گفت: بزرگترین بازه شورا‌های کشور را شورا‌های اسلامی روستا تشکیل می    دهند.

جندقیان ضمن تبریک این روز به تمامی اعضای شورا‌های اسلامی، با اشاره به ریشه شورا در تفکر قرآنی، نهاد شورا را یکی از تجلی‌های مردم سالاری دینی برشمردند و بر لزوم توجه بیشتر به فرهنگ مشورت در امور تاکید کردند.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات دهیاری‌ها جهت رفع نیاز‌های روستا اضافه کرد: باید دهیاری‌ها با خلع ایده‌های جدید به فکر ایجاد درآمد پایدار باشند چرا که اعتبارات دولتی محدود است و نمی توان با تکیه بر آن نقشه توسعه روستا را در درازمدت ترسیم کرد و بایستی نوع نگرش به موضوع تغییر کند.

همدلی بین شورا‌های اسلامی و مسئولان موجب سرافرازی شهرستان فراهان

محمد حسینی نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی در هم در این جلسه ضمن گرامیداشت روز شورا‌ها، همدلی بین شورا‌های اسلامی و مسئولان شهرستان فراهان را موجب سرافرازی شهرستان و استان در بارندگی‌های اخیر عنوان کردو گفت:در بارش‌های اخیر شاهد کمبود ماشین آلات سنگین و برخی تجهیزات در شهرستان‌های حوزه انتخابیه بودیم که می‌طلبد دکتر جندقیان نظر مساعدی نسبت به تجهیز دهیاری‌های شهرستان‌های تفرش؛ آشتیان و فراهان داشته باشند.

حسینی روستا‌ها را منبع تولید ثروت عنوان کرد و افزود: باید توجه ویژه به آبادانی این روستا‌ها داشته باشیم و تصمیمات ما باعث مهاجرت از روستا‌ها نشود و در این راه باید دست شورا‌های اسلامی را باز نگه داریم تا در چارچوب قانون بتوانند در آبادانی روستا‌ها کوشا باشند.

وی با اشاره به افتتاح شهرداری تلخاب در چند روز آینده از شورا‌های اسلامی همه شهر‌ها و روستا‌های حوزه انتخابیه خود تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این جلسه ضمن قدر دانی از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به همراه نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی از یک شرکت دانش بنیان و مرکز تکثیر و پرورش زالوی طبی در روستای بورقان شهرستان فراهان دیدن کردند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.