مدیرکل برنامه ریزی معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: باید دانشجویان دختر از فضای خشک و آکادمیک دانشگاه خارج شوند و یافته‌های آموزشی را به محصول با قابلیت عرضه در بازار تبدیل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهناز موحدی در بوشهر افزود: ورود دانشجویان به عرصه کسب و کار و رشد دیدگاه اقتصادی آن‌ها باعث می‌شود تا مصرف کننده محض نباشند و به تولید کننده تبدیل شوند.

وی بیان کرد: در این زمینه معاونت رئیس جمهوری درامور زنان و خانواده با همکاری وزارت علوم طرح توانمندسازی سفیران فرهنگی را در دستور کار دارد که درقالب این طرح ۱۵۰ نفر از دانشجویان که نمایندگان کانون‌های فرهنگی و در واقع انجمن‌های علمی دانشگاه‌های سراسر کشور هستند به تهران اعزام می‌شوند.

مدیرکل برنامه ریزی معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: برای دانشجویان یاد شده یک کارگاه آموزشی هشت ساعته در محور‌های داوری اجتماعی، گفت و گوی نسلی، سیاست‌گذاری عمومی و حقوق اداری برگزار می‌شود.

موحدی بیان کرد: در کنار این کارگاه‌ها بازدید از مراکز فرهنگی و دیدار با افراد شاخص حوزه‌های فرهنگی، ادبی و اجتماعی نیز اجرایی می‌شود.

وی گفت: در واقع شبکه‌ای بین دانشجویان ایجاد می‌شود تا از این طریق آن‌ها درعرصه مسئولیت پذیری اجتماعی بیش از پیش حاضر شوند.

مدیرکل برنامه ریزی معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: در سال رونق تولید، آنچه که اولویت معاونت رئیس جمهوری درامور زنان و خانواده است ایجاد فضایی برای کسب و کار، تولید و بهره گیری از ظرفیت‌های دانشجویی در این عرصه است.

موحدی تاکید کرد: در این زمینه به دانشجویان کمک می‌شود تا بتوانند در حوزه معیشت وارد و به تولید منطقه و محل زندگی خود کمک کنند.

وی اظهار کرد: همچنین این مهم باعث می‌شود تا دانشجویان بتوانند در کنار یکدیگر هم افزایی داشته و از طریق فعالیت‌های شبکه‌ای یک کار را به عهده بگیرند و دراین عرصه موثر واقع شوند و به بازار‌های فروش خوبی دست پیدا کنند.

مدیرکل برنامه ریزی معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: یکی از برنامه‌ها در این زمینه آشنایی دانشجویان با آی سی تی است تا بتوانند از طریق شبکه‌های موجود در این حوزه محصولات خود را به فروش برسانند.

موحدی گفت: جدا ازدانشجویان دراستان‌های کشوراز جمله بوشهر استانداردسازی محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی به زنان روستایی آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به تجربه موفق این طرح در دوره‌های گذشته کمک می‌شود که زنان روستایی بتوانند محصولات خود را برند کنند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

دانشجویان تولید کننده شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.