هم‌زمان با روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب، کانال ریحانه وابسته به دفتر رهبر انقلاب مطلبی را با موضوع گردش فرهنگی در محوطه نمایشگاه منتشر کرد.

نمایشگاه کتاب، یک گردش فرهنگی خانوادگی +عکس‌نوشتهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کانال ریحانه از کانال‌های وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب است که به مناسبت آغاز فعالیت سی‌و‌دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مطلبی با عنوان « نمایشگاه کتاب، یک گردش فرهنگی خانوادگی» منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در یکی از بیاناتشان فرموده‌اند:" خرید کتاب باید، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود. مردم باید بیش از خریدن بعضی از وسایل تزییناتی و تجملاتی مثل لوستر‌ها، میز‌های گوناگون، مبل‌های مختلف و پرده و... به کتاب اهمیت بدهند. اول کتاب را مثل نان و خوراکی و وسایل معیشتی لازم بخرند؛ بعد که این تأمین شد به زواید بپردازند."
از این‌رو نمایشگاه بین‌المللی کتاب از آن دسته اتفاق‌هایی است که بسیاری از ما به صورت خانوادگی در آن شرکت می‌کنیم. گاهی بازدید از نمایشگاه کتاب به همراه خانواده، در عین اینکه می‌تواند یک گردش فرهنگی محسوب شود، مشکلاتی نیز به همراه دارد. در ادامه چند راهکار برای بازدید راحت‌تر از نمایشگاه کتاب برای شما ارائه شده است؛

روزهای وسط هفته را انتخاب کنید

آخر هفته به دلیل شلوغی و ازدحام بیشتر، زمان مناسبی برای نمایشگاه کتاب نیست. اگر برایتان مقدور است، روزهای دیگر هفته را برای نمایشگاه انتخاب کنید و بدین ترتیب راحت‌تر می‌توانید از کتاب‌ها بازدید کنید و کتاب موردنظرتان را خریداری کنید.

کالسکه، قمقمه آب و خوراکی بردارید

اگر فرزند کوچک دارید، حتما با خودتان کالسکه ببرید. بچه‌ها در فضایی مانند نمایشگاه کتاب زود خسته می‌شوند و کالسکه میتواند به شما و فرزندتان کمک کند. قمقمه آب و کمی لقمه و خوراکی از خانه بردارید تا برای رفع تشنگی و گرسنگی احتمالی، مجبور نشوید مسافت زیادی را تا غرفه‌های غذا بروید و همچنین مانع هزینه اضافه شوید.

برنامه‌تان را به روزهای آخر نمایشگاه موکول نکنید

اگر قصدتان برای رفتن به نمایشگاه کتاب جدی است، در روزهای ابتدایی و میانی به نمایشگاه بروید و روزهای انتهایی را برای رفتن انتخاب نکنید. زیرا به احتمال بسیار زیاد روزهای آخر نمایشگاه بسیار شلوغ‌تر است.

یک نفر به نمایندگی از خانواده برود

اگر رفتن دسته‌ جمعی و خانوادگی برایتان مقدور نیست یا حتی مشکل است، یک نفر از خانواده می‌تواند به نمایشگاه برود و برای بقیه اعضای خانواده خرید کند. این کار از جهت زمانی و اقتصادی برای خانواده نیز به‌صرفه‌تر است.

برای کتاب خریدن همه سال فرصت دارید!

اصراری به رفتن به نمایشگاه کتاب نداشته باشید. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید به نمایشگاه کتاب بروید، خیال نکنید یک واقعه بزرگ فرهنگی را از دست داده‌اید. شما می‌توانید در طی سال و در چند مرحله کتاب‌های مورد نیازتان را تهیه کنید. با این کار هم به کتابفروشی‌های محله‌تان کمک می‌کنید و هم به لحاظ اقتصادی برای خرید کتاب به جیب‌تان فشار نمی‌آید!

در فضای فرهنگی زباله نریزید!

از آنجایی که نمایشگاه کتاب یک اتفاق فرهنگی است، توقع نمی‌رود شاهد بطری‌های آب معدنی و لیوان‌های ذرت مکزیکی روی زمین باشیم. پس حواستان باشد زباله‌هایتان را در سطل زباله بریزید.

نمایشگاه کتاب، یک گردش فرهنگی خانوادگی +عکس‌نوشته

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.