گردهمایی نقش محققان معین در مدیریت دانش کشاورزی در قزوین

گردهمایی تخصصی نقش محققان معین در مدیریت دانش کشاورزی با حضور محققان معین، مروجین پهنه و کانون خبرگان کشاورزی و روسای ۵ کارگروه پژوهشگران مروجان ارشد کشور در قزوین برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حریر مقدم مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در گردهمایی تخصصی نقش محققین معین در مدیریت دانش کشاورزی گفت: ۹۶ پژوهشگر مروجان ارشد کشور در ۵ کارگروه زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزیان، آب و سامانه‌های آبیاری و جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری فعالیت می‌کنند.

حریری مقدم افزود: در استان قزوین هم محققان در ۲۷ مرکز جهاد کشاورزی در ۸ کارگروه زراعت، آب و خاک، دام و طیور، باغبانی، گیاه پزشکی، مکانیزاسیون، جنگل و مراتع فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: هدف از فعایت این پژوهشگران مروج، انتقال دانش به بهره بردارن کشاورزی و توانمند سازی آنان است.

بهمن امیری لاریجانی مدیر کل دفتر ترویج دانش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هم در این مراسم با تاکید بر توجه به دو بخش عوامل طبیعی و انسانی در بخش کشاورزی گفت: در بخش انسانی باید به دو عامل نیروی ماهر و تکنولوژی توجه بیشتری کرد.

حسین نوری دبیر هماهنگ کننده ملی پژوهشگران مروجان و محققان کشور هم در این مراسم گفت: استفاده از دانش در بخش کشاورزی باید به روش صحیح انجام شود.

نوری افزود: در کشور بیشتر از آنچه که نیاز به تحقیقات داشته باشیم نیازمند ترویج اطلاعات هستیم چراکه بسیاری از تحقیقات در کشور جمع شده و ترویج نیافته است.

انتهای پیام/ک

فعالیت ۹۶ پژوهشگر مروجان ارشد کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار