مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: عملیات مایه کوبی سه میلیون و ۳۰۰ راس دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و واگیر دامی در این استان آغاز شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی گفت: طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی استان علیه بیماری‌های بروسلوز، شاربن و آبله از پنجم اردیبهشت آغاز شده است

وی با اشاره به اینکه در این طرح یک میلیون و ۵۰۰ راس گوسفند و بز علیه بیماری شاربن واکسینه می‌شوند، افزود: یک میلیون و ۵۰۰ راس دام نیز علیه آبله و ۳۰۰ هزار راس دام سبک نیز علیه بروسلوز مایه کوبی می‌شوند.

ورمقانی اضافه کرد: این طرح در اجرای دستور العمل بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل بیماری ویروسی واگیر آبله گوسفند و بز و نیز کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌های باکتریایی شاربن (سیاه زخم) و بروسلوز بره و بزغاله به صورت رایگان تا پایان خرداد ۹۸ در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی گفت: این عملیات با اولویت دام‌های حساس و با پوشش کامل مناطق مرزی و پر خطر و کانون‌های بیماری و با استفاده از ۶۵ گروه دولتی و بخش غیر دولتی و ۱۵ گروه بازرسی برای نظارت بر عملکرد اکیپ‌های مایه کوب انجام می‌شود.

ورمقانی یادآور شد: از روستاییان و دامداران درخواست می‌شود با گروه‌های اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را به عمل آورند و در صورت ابهام، انتقاد و پیشنهاد مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ و یا شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/م

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی در استان کردستان

 

برچسب ها: اشتغال ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.