اگر چه رفيعي اضافه وزن دارد اما وي در بازي روز گذشته 25 دي بين تيم هاي استقلال - مس به خوبي نشان داد كه از آمادگي جسماني بالايي برخوردار است.

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: محمود رفیعی در حالی دیدار روز گذشته در تیم استقلال تهران و مس کرمان را قضاوت کرد که استقلالی ها در خصوص اعتراض به قضاوت وی در بازی مقابل راه آهن تهران به فدراسیون فوتبال شکایت کرده بودند که همین مسئله منجر به محرومیت رفیعی دربازیهای لیگ برتر شده بود.

*مدتی وی را در قضاوت های لیگ برتر شاهد نبودیم

وی ادامه داد: با وجود چنین مسئله ای دپارتمان داوری بدون در نظر گرفتن حساسیت استقلالی ها به قضاوت رفیعی دوباره وی را برای یک مسابقه پخش زنده که یک طرف آن تیم استقلال حاضر بود در نظر گرفتند.

نصیرزاده افزود:‌ محمد رفیعی در دیدار روز گذشته 95 دقیقه آرمانی و مطلوب قضاوت کرد ولی خطای محرز مدافع من بر روی محمدی مهاجم استقلال که به صورت کش دار از بیرون محوطه جریمه آغاز و تا درون محوطه نیز تمام شده بود از دید وی در دقیقه 95 بازی مخفی ماند که این مسئله سبب شد که استقلالی ها از زدن یک خطای پنالتی محروم بمانند.

کارشناس داوری خاطر نشان کرد:‌ عدم سوت داور مبنی بر اعلام خطا بر روی حمودی در دقیقه 95 منجر شد که بازیکنان استقلال در مصاحبه های پایانی خود پس از بازی خاطره دیدار مقابل راه آهن در آن بازی نیز خطایی که روی فرهاد مجیدی ایجاد شده بود و از دید رفیعی مخفی مانده بود را به عنوان یک قباله ي کهنه رو کنند.

نصیرزاده تصریح کرد: رفیعی در این بازی بسیار دونده ظاهر شد و ثابت کرد که از آمادگی بدنی مناسب بهره می برد و با وجود اینکه اضافه وزن دارد اما در بيشتر صحنه های بازی نزدیک بود و عملکرد قابل قبولی از خود ارائه داد.

نصیرزاده خاطر نشان کرد: رفیعی تستهای بدنی را بدون مردودی گذرانده است ولی وی باید به این نکته توجه کند که تستهای بدنی از سوی تماشاگران دیده نمی شود و تماشاگران بر اساس ظاهر داور در یک مسابقه زنده تلویزیونی قضاوت می کنند و آنچه که در ظاهر محمود رفیعی واضح می باشد اضافه وزن وی است که باعث می شود بینندگان تصور کنند که داور از آمادگی لازم برای قضاوت درست برخوردار نمی باشد.

کارشناس داوری افزود:‌مسئله ي دیگری که در بازی روز گذشته از رفیعی شاهد بودیم تجربه وی در امر قضاوت بوده است و وی با استفاده از تجارب کسب شده خود به نحوی بازی را کنترل و تحت اداره خود در آورد و نکته آخری که می توان در بازی به آن اشاره کرد پنالتی سرنوشت سازی که برای استقلالی ها در دقایق پایانی از سوی رفیعی گرفته نشد که از نکات مهم دیدار روز گذشته بود./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار