امضاء تفاهم‌نامه کارخانه نوآوری در فارس با معاونت علمی ریاست جمهوری

استاندار فارس گفت: تفاهم‌نامه کارخانه نوآوری در فارس با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

امضاء تفاهم‌نامه کارخانه نوآوری در فارس با معاونت علمی ریاست جمهوریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌اله رحیمی استاندار فارس با اشاره به اینکه امضاء تفاهم نامه کارخانه نوآوری در فارس با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌تواند برای نیروی‌های تحصیل‌کرده شرایط اشتغال را فراهم کند، بیان کرد: ایجاد بستر‌های جدید سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات اداری سرمایه‌گذاران از دیگر رویکرد‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاری است.

استاندار فارس با بیان اینکه بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی این امکان را دارند که یک نفر را به مجموعه خود اضافه کنند، افزود: در این ارتباط تلاش می‌شود مشکلاتی از جمله تسهیلات، بیمه تامین اجتماعی و کمک‌های مالی دولتی و سایر هزینه‌ها رفع شود که این سیاست در ۲ ماه پایانی سال ۹۷ باعث حرکتی خوب در زمینه ایجاد اشتغال شد.

رحیمی تصریح کرد: در طرح مجوز‌های بدون نام، شفاف‌سازی خوبی در فرایند اداری انجام می‌شود، و در حال حاضر ۶۵ طرح در حوزه کشاورزی آماده شده است که در زمینه صنعت نیز این موضوع در دستور کار قرار دارد.

استاندار فارس ادامه داد: برای ایجاد پارک شرکت‌های دیجیتال موضوع از وزارت ارتباطات و فناوری در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه در چهارسال گذشته نرخ بیکاری در استان کاهش داشته، ادامه داد: نرخ بیکاری استان فارس از متوسط کشور بیش از ۱۲ درصد کمتر است.

رحیمی اضافه کرد: برای ورود بانک‌ها و حمایت از واحد‌های تولیدی تلاش های خوبی در استان فارس انجام شده، و واحد‌هایی که به دلیل تفاوت نرخ ارز در زمینه تامین سرمایه مورد نیاز خود با مشکل مواجه شده اند و همچنین واحد‌هایی که نیازمند سرمایه در گردش بوده اند نیز مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار فارس اظهار کرد: در این زمینه نیز بانک‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند و جلساتی برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی بزرگ استان با مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد که زمینه اشتغال خوبی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به فراهم شدن زمینه مناسب برای فرصت‌های شغلی کارگران و ایجاد طرح‌های عمرانی، گفت: مشکلاتی در زمینه تامین اعتبارات آزاد راه شیراز به اصفهان ایجاد شد که با رایزنی‌های انجام شده نقدینگی خوبی به این طرح اختصاص یافته که اشتغال خوبی را ایجاد کرده است.

رحیمی افزود: در طرح تحول سلامت هزینه پرداختی مردم در این طرح از ۳۰ به ۵ درصد کاهش یافته است.

استاندار بیان کرد: جامعه کارگری در شرایط سخت تحریم حامی مردم بوده، که چرخ صنعت و اقتصاد را به گردش در  می آورد و سختی‌ها را تحمل می‌کند که این نشان دهنده همراهی و فداکاری آن‌ها است.

انتهای پیام/ت

انعقاد تفاهم‌نامه کارخانه نوآوری فارس با معاونت علمی ریاست جمهوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار