سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین گفت: باید با تولید برخی محصولات مانند گل محمدی و گیاهان دارویی در شهرستان الگوی کشت را اصلاح کرد و کشاورزی روستایی را از حالت روز مرگی خارج ساخت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد شفیعی سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین در همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های بخش مرکزی شهرستان قزوین گفت: ظرفیت‌های کشاورزی بسیار زیادی در سطح شهرستان وجود دارد و نباید با گرفتار شدن به روزمرگی این ظرفیت‌ها را نادیده گرفت.

شفیعی افزود: شورای تامین بخش مرکزی قروین به منظور حل مشکلات اجتماعی و انتظامی روستا‌ها تا پایان تیرماه سال جاری راه اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار این شورا کمیته‌ای به منظور مطالبات و درخواست‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا تشکیل خواهد شد تا همه درخواست‌ها در قالب کمیسیون‌ها پیگیری شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین درباره مطالبه شورا‌ها برای تبدیل شهر اقبالیه به بخش اظهار داشت: ساز و کار‌های اداری برای این اقدام مهیا شده است و اکنون نیازمند ساز و کار‌های اجتماعی هستیم.

شفیعی همچنین گفت: هشت روستا باید با رضایت نامه کتبی اعلام کنند که می‌خواهند به بخش اقبالیه تبدیل شوند و ما منتظر رضایت نامه کتبی آن‌ها هستیم تا برای تحقق این مطالبه اقدام کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین عنوان کرد: درباره سیل بند‌های خاکی نیز همکاری لازم وجود دارد تا کشاورزان با استفاده از آب‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر زمین‌های کشاورزی خود را تا پایان شهریورماه مشروب سازند.

شفیعی به اصلاح راه‌های روستایی برای عشایر اشاره کرد و افزود: در خصوص مکان‌های عشایرخیز شهرستان نیز به دنبال دریافت ماشین آلات تیغ زنی هستیم تا عبور و مرور این افراد در روستا‌ها هنگام بارش برف تسهیل شود و این اقدام نیازمند حمایت مالی مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایط لازم برای اشتغال روستاییان در جوار معادن فراهم شود و هیچ روستای شهرستان نباید با وجود معادن بیکار داشته باشد.

انتهای پیام/ک

همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های بخش مرکزی شهرستان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.