استاندار اردبیل گفت: در سال جدید ایجاد اشتغال و رونق تولید دو شاخص مهم و اصلی در توزیع اعتبارات سال ۹۸ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی اعتبارات عمرانی و زیرساختی حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این مطلب، گفت: استان اردبیل از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری برخوردار است و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و تحریمی کشور، باید از همه ظرفیت‌ها و استعداد‌های موجود برای بهبود وضعیت اقتصادی استان و ایجاد اشتغال بهره برد.

وی افزود: حوزه گردشگری برخلاف دیگر بخش‌ها بدلیل عدم نیاز به ماشین آلات و یا دستگاه‌های وارداتی، آن چنان تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نمی‌گیرد از این رو سرمایه گذاری و برنامه ریزی در حوزه گردشگری هم سودآور و هم زیر ساختی است.

استاندار اردبیل با تاکید بر اهتمام جدی مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر تحقق برنامه‌های توسعه گردشگری استان، خواستار پرهیز از حاشیه پردازی و سیاست زدگی شد و ادامه داد: باید به دور از مباحث حاشیه‌ای بدنبال توسعه استان بود.

بهنام جو با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور کشورمان به استان و برگزاری همایش سرمایه گذاری کشور‌های عضو اکو در اردبیل اظهار کرد: این دو اتفاق زمینه و فرصتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تهیه بسته‌های سرمایه گذاری در استان است که مجوز‌های لازم اجرای این بسته‌ها باید تا برگزاری این همایش صادر شود.

وی گفت: طبیعتا" برخی کمبود‌ها و کاستی‌ها نیز وجود دارد که باید با تدبیر، جبران شود.

استاندار اردبیل افزود:مدیران باید از هر فرصتی برای حرکت رو به جلوی استان استفاده کنند و نمونه‌ای از این اقدام، جلب موافقت رئیس بنیاد مسکن کشور در خصوص اختصاص زمین حاشیه شورابیل به مجموعه گردشگری است که در حاشیه دیدار غیررسمی در جریان سفر اخیر به تهران اخذ شد.

بهنام جو از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواست در دوره چند ساله باید حداقل ۴ پروژه شاخص گردشگری در استان اجرا و به نتیجه برسد.

وی از اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبارات استانی به پروژه گردشگری گیلارلوی گرمی خبر داد و گفت: ۱۲ میلیارد تومان نیز توسط بنیاد مستضعفان در پروژه گردشگری گرمی سرمایه گذاری می‌شود.

انتهای پیام/ح

همایش سرمایه گذاری کشور‌های عضو اکو در اردبیل

برچسب ها: اشتغال ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.