سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه تحولات ونزوئلا را از نزدیک پیگیری و بر حل مسالمت آمیز بحران این کشور تاکید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایا کوچسیانچیچ، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه تحولات ونزوئلا را از نزدیک پیگیری و بر حل مسالمت آمیز بحران این کشور تاکید می‌کند.

سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه بعد از درخواست خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا مبنی بر لزوم شورش نظامی در این کشور گفت: موضع اتحادیه اروپا در قبال تحولات ونزوئلا حمایت از راهکار سیاسی و مسالمت آمیز برای حل بحران این کشور است.

کوچسیانچیچ گفت: بر اساس اطلاعاتی که ما درباره تحولات ونزوئلا دریافت کرده ایم نمی‌توانم تحلیل خاصی درباره وضع این کشور ارائه کنم، اما همچنان بر موضع قبلی اروپا در قبال ونزوئلا و حمایت از راهکار سیاسی و مسالمت آمیز برای بحران این کشور و در نهایت از طریق انتخابات آزاد و عادلانه تاکید می‌کنم. ما تحولات ونزوئلا را پیگیری می‌کنیم و اگر تحول خاصی در این کشور به وقوع بپیوندد ما موضع خود را اعلام خواهیم کرد.

در ویدئویی که روز گذشته در کاراکاس پایتخت ونزوئلا منتشر شد گوایدو در جمع گروهی از نظامیان شورشی و یک فعال بازداشت شده ونزوئلایی دیده می‌شود. این اظهارات گوایدو یک روز قبل از برگزاری تظاهرات حامیان اومطرح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار