پس از سیل؛

تشکیل کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت سیل در لرستان

کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت سیل در لرستان به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت سیل در لرستان به ریاست سید محمد موحد پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان با حضور اعضاء کمیته تشکیل شد.

 سید محمد موحد پور،  سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی در کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت سیل گفت: حادثه سیل در سه برهه زمانی (مدیریت قبل از وقوع سیل، تلاش در حین سیل، و برآورد خسارت‌های بعد از سیل) مورد اهمیت است.

موحدپور اظهار داشت: با اطلاع رسانی به موقع و تخلیه منازل حاشیه رودخانه‌ها و مناطق حادثه خیز و اسکان آن‌ها در مکان‌های امن، موجب شد که تلفات جانی و خسارات مالی به حداقل خود برسد و با مشارکت و همدلی مردم با مسئولان در کمک به سیلزدگان مشکلات به آسانی حل شد.

وی ادامه داد: مرحله سوم به تلاش مسئولان و همکاری بیش از پیش مردم در امر تعیین و برآورد خسارت می‌انجامد که این امر برعهده کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی اظهار داشت: دستورالعمل و فرم‌های پنج گانه‌ای به منظور شناسایی آسیب دیدگان، برآورد و پرداخت خسارت به بخش کشاورزی، دامداری و شیلات، طراحی و آماده ابلاغ شده اند که در سامانه سجاد به منظور جمع آوری اطلاعات کامل از خسارات تاسیس شده است، ثبت خواهد شد.

موحدپور بیان کرد: فرم شماره یک شامل درخواست پرداخت خسارت و اقرارنامه است که به نوعی مرحله تشکیل پرونده به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: مرحله دوم برآورد خسارت وارده به اراضی زراعی و باغی است که یک بار دگر با بازدید مجدد میدانی و همچنین امضا اعضا کمیته و تاییدات مربوطه و سپس صحت سنجی و در پایان تعیین خسارت نهایی صورت می‌گیرد و کد رهگیری به خسارت دیده ارائه داده می‌شود.

در این جلسه مصوب شد که دستگاه‌های متولی این امر، نماینده خود را به کمیته معرفی کنند و جلسه‌ای با حضور معاونان سازمان و اعضای کارگروه تشکیل و موضوعت مطروحه مورد پیگیری قرار گیرند.

انتهای پیام/ ر

کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت سیل در لرستان تشکیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.