مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، از راه اندازی مرکز مشاوره حقوقی رایگان به کارگران ساختمانی و خانواده ایشان خبر داد.

تکریم کار و کارگر باعث رونق تولید و توسعه اشتغال می‌گرددبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، این سازمان در راستای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و به منظور گرامیداشت هفته کار و کارگر، تکریم و دیدار با کارگران ساختمانی از کارافتاده‌ای که در حین کار دچار سانحه شده اند را در دستور کار خود قرار داده است.

سیدنجم‌الدین محمدی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه تکریم کار و کارگر باعث رونق تولید و توسعه اشتغال می‏گردد، گفت: در این خصوص، سازمان، برنامه‌های متنوعی را در قالب بسترسازی، تسهیلگری، بهره گیری از قابلیت‌های موجود در سطح شهر و نیز تجمیع ظرفیت سازمان ها، نهاد‌ها و ارگان‌های ذیربط پیش بینی و اجرا نموده است. توانمندسازی خانواده کارگران از جمله برنامه‌هایی می‌باشد که با هدف ارتقای سطح درآمد و معیشت ایشان و نیز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دست اجرا است.

در اولین دیدار که با حضور محجوب، نماینده مجلس شورای اسلامی شهر تهران، حبیب‏زاده عضو شورای اسلامی، محمدی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، لطفی معاون توانمندسازی و کارآفرینی این سازمان و تنی چند از مسئولین و مدیران ذیربط، برگزار شد؛ با سه کارگر از کارافتاده، دیداری صمیمانه صورت گرفت.

کارگران، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات میهمانان و مسئولین، درخواست‌های خود از جمله اشتغال اعضای خانواده، آشنایی بیشتر با مسائل حقوقی، پیگیری امور بیمه تامین اجتماعی و ... را مطرح نمودند که محجوب و حبیب زاده در خصوص پیگیری مسائل حقوقی و اداری ایشان و محمدی در خصوص پیگیری امور اشتغال و آموزش و مهارت آموزی و نیز امور رفاهی ایشان دستورات لازم را صادر کردند.

در پایان مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات کارگران، مسائل حقوقی و قانونی می‌باشد، گفت: مرکز مشاوره حقوقی رایگان به کارگران ساختمانی و خانواده راه اندازی خواهد شد. همچنین آموزش‌های رایگان HSE به منظور افزایش مهارت کارگران و نیز کاهش حوادث حین کار نیز به آنان ارائه می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار