مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور از راه‌اندازی کانون خیران کارآفرین اشتغال از سوی کمیته امداد در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حاجی عبدالوهاب، مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در سفر به خراسان جنوبی و در نشست با اعضای کارگروه اشتغال خراسان جنوبی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم در کشور، در خصوص اجرایی شدن کانون خیران کارآفرین گفت: این کانون در چارچوب نظام جذب خیران و کارآفرین طراحی‌ شده است و کارآفرینان به ‌عنوان نخبگان حوزه کسب‌ و کار در محوریت فعالیت‌های کانون قرار خواهند داشت.

وی افزود: تاکنون کانون خیران کارآفرین و اشتغال در چند استان اجرایی و موجب افزایش هم‌افزایی در بین کارآفرینان خیر و فعال در استان‌ها شده است و برکات و نتایج ارزشمند آن در حوزه کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی نصیب دو دهک پایین جامعه خواهد شد.

 حاجی عبدالوهاب، با اشاره به نحوه فعالیت کانون خیران کارآفرین اشتغال گفت: شناسایی کارآفرینان واقعی به خصوص کسانی که در شرایط بد اقتصادی همچنان بنگاه‌های اقتصادی خود را فعال نگه داشتند، گام نخست در اجرا و پیاده‌سازی این مدل است.

مشاور معاون اشتغال کمیته امداد کشور با تأکید بر اینکه نظام آموزشی ما مبتنی بر نیازهای توسعه‌ای ملی، منطقه‌ای و محلی شکل نگرفته است، افزود: وجود انبوه فارغ‌التحصیلان بیکار یکی از معضلات جامعه کنونی است که با گذشت زمان نه‌تنها از جمعیت بیکاران کاسته نشده بلکه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

حاجی عبدالوهاب گفت: از آنجا که کارآفرینان عرصه اشتغال از نیاز بازار، خدمات و کالا آگاهی لازم و تجربه کافی دارند می‌توانند به عنوان راهنما و الگوی مناسبی و در مواردی به عنوان راهبر شغلی برای مددجویان جویای شغل باشند.

وی ادامه داد: شناسایی کارآفرینان استان و انجام بررسی‌های لازم مجمع، کانون تشکیل و متعاقب آن هیات امنای منتخب و هیات عامل نیز انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام / ط ا

کانون خیران کارآفرین در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.