رئیس کمیسیون برگزاری لوی جرگه مشورتی گفت: موارد جالبی از جرگه مشورتی صلح بیرون خواهد شد و طالبان و سیاسیون باید نتایج آن را بپذیرند.

لوی جرگه نتایج جالبی خواهد داشت/ طالبان و سیاسیون باید نتایج لوی جرگه را بپذیرندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،عمر داودزی، رئیس کمیسیون برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح امروز (چهارشنبه 11 ثور/ اردیبهشت) در یک نشست خبری در کابل گفت: موارد جالبی از جرگه مشورتی صلح بیرون خواهد شد و طالبان و سیاسیون باید نتایج آن را بپذیرند.

وی اظهار داشت که انتخابات هیات اداری و روسای کمیته های لوی جرگه دیروز تکمیل شده است. به گفته وی، افضل حدید، عارف نورزی، حبیبه سرابی، کمال صافی و منیره آخوندزاده به عنوان معاونان و رفیع‌الله حیدری، موسی رحیمی، عبدالله عرفان، عاطفه طیب و گلالی اکبری به عنوان منشی های لوی جرگه انتخابات شده اند.

رئیس کمیسیون برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح افزود: از 50 کمیته کاری، روسای 13 کمیته کاری از زنان انتخابات شده‌اند و منشی‌های 28 کمیته دیگر نیز خانم ها می باشند.

داودزی بیان داشت: «کمیته‌ها کار خود را روی برنامه اصلی از امروز آغاز کرده‌اند، اگر تا آخر امروز نتیجه کار را گزارش دهند جرگه در وقت معین پایان می یابد؛ در غیر این صورت، احتمالا برای نیم و یا یک روز دیگر تمدید خواهد شد.

وی گفت: جرگه در اخیر فهرست پیشنهادات خود را به حکومت، طالبان و جامعه جهانی ارائه خواهد کرد. جرگه مشورتی صلح بزرگ ترین و همه شمول ترین جرگه تاریخ افغانستان است و باید طالبان نتایج آن را بپذیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که گفتگو با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت جریان دارد که در برنامه اختتامیه جرگه شرکت کند و از سیاسیون دیگر هم که به هدف جرگه شک داشتند دعوت می‌شود تا با اشتراک در نشست اختتامیه نتایج آن را بپذیرند.

گفتنی است که لوی جرگه مشورتی صلح در سایه تحریم‌های گسترده احزاب قدرتمند سیاسی، رهبران جهادی و تیم‌های انتخاباتی روز دوشنبه (9 ثور/ اردیبهشت) افتتاح شد و ریاست آن به عبدالرب رسول سیاف واگذار شد. اعضای جرگه مشورتی صلح در دو روز گذشته به دلیل جنجالی شدن انتخاب هیات اداری جرگه نتوانستند درباره موضوع صلح بحث کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار