سرمازدگی به محصولات باغی و کشاورزی ملایر ۳۰ میلیارد تومان خسارت زد.

خسارت ۳۰ میلیارد تومانی بخش کشاورزی شهرستان ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی مروت امیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: سرمازدگی فروردین  امسال بیش از ۳۰ میلیارد تومان به محصولات باغی و کشاورزی ملایر خسارت زده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع  ۵ هزار و ۶۸۵ هکتار از اراضی باغی این  شهرستان دچار خسارت سرما زدگی شده است اظهارداشت: میزان‌خسارت سرمازدگی محصولات باغی از ۱۰ تا ۳۰ درصد برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت سرمازدگی به ۲ هزار و ۵۰ هکتار از باغ‌های زیر کشت بادام با ۵۶۳ تن و یک هزار و ۹۰۰ هکتار از باغ‌های گردوی ملایر با یک هزار و ۵۲۰ تن محصول وارد شده  افزود:  خسارت وارد شده به محصول بادام و گردوی ملایر به ترتیب ۶ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان و ۱۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان برآورد شده است.

امیری با بیان اینکه در مجمو‌ع به بیش از ۷ هزار و ۵۹۰ هکتار از باغات میوه ملایر  در اثر سرمازدگی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد  خسارت وارد شده، ابراز کرد: میزان محصول خسارت دیده ۸ هزار و ۴۰۰ تن با مبلغ ۱۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با تأکید بر اینکه در مجموع  ۵ هزار و  ۶۸۷ هکتار از اراضی باغی این شهرستان دچار خسارت سرمازدگی شده است اظهار داشت: میزان خسارت سرمازدگی در باغات شهرستان از ۱۰ تا ۳۰ درصد برآورد شده است.

امیری با اشاره به اینکه میزان خسارت سرمازدگی در باغات سیب، هلو، آلو، شلیل، گیلاس و زردآلوی شهرستان بیش از  ۵ هزارو ۷۷۰ تن  بوده است گفت:  در مجموع  خسارت وارده به باغات میوه  ملایر  ۸ میلیارد و ۲۸ میلیون تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع به بیش از ۷ هزار و ۵۹۰ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی ملایر در اثر سرمازدگی و سیل  بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است گفت: مجموعا بر اثر جاری شدن سیلاب و سرمازدگی فروردین ماه امسال مبلغ ۵۲ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان به اراضی کشاورزی و محصولات باغی ملایر خسارت وارد شد.

امیری با بیان اینکه سال گذشته بین ۱۰ تا ۲۰ درصد  خسارت سرمازدگی به محصولات شهرستان وارد شده گفت: به علت بارش‌های فروردین امسال و برودت هوا این رقم  امسال به رقم ۳۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/ ا

خسارت سرمازدگی و سیلاب به بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات ملایر

 

برچسب ها: سرمازدگی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار