رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: الگوی نامناسب غذایی زمینه ساز بیماری های غیرواگیر مانند سرطان، دیابت و غیره در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر ابراهیم کوچکی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در همایش معاونین غذا و دارو سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: بسیاری از بیماری‌هایی که به آن‌ها مبتلا می‌شویم به دلیل رژیم غذایی نامناسب است که ضرورت دارد روی کمیت و کیفیت غذای مصرفی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌های در سال جاری در زمینه تجهیزات پزشکی وملزومات پزشکی با توجه به نرخ ارز براز امیدواری کرد:با همکاری و تعامل یکدیگر و ضمن مدیریت مصرف و ارائه خدمت باکیفیت‌تر از این مشکلات سربلند بیرون خواهیم آمد.

دکتر کوچکی تصریح کرد: داروسازان در حوزه دارو، نظارت توزیع مصرف و جلوگیری از عوارض ناخواسته دارویی و نیز استاندارسازی تعداد نسخه‌ها نقش بسیار مهمی دارند و ورود داروسازان بالینی در بخش بیمارستانی به حل مشکلات بسیاری کمک خواهد کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به مستقل شدت این معاونت از حوزه درمان از سال ۱۳۸۵ گفت: یکی از مهمترین دستاورد‌های این معاونت ارتقا از سطح ۳ به سطح ۲ می‌باشد.

همایش معاونین غذا و دارو سراسر کشور با حضور رئیس سازمان غذا و دارو کشور، معاونین غذا و دارو از سراسر کشور و مدیران ارشد سازمان غذا و دارو امروز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مدت دو روز آغاز به کار کرد.


انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش معاونین غذا و دارو سراسر کشور درکاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.