رونق مضاعف بخشیدن به پارک‌های علم و فناوری ضرورت دارد

ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک کرمان با بیان اینکه از وظایف پارک‌های علم و فناوری، تبدیل یک ایده علمی به صنعت است، عملکرد این پارک‌ها را برای تحقق شعار سال مثبت ارزیابی کرد.

رونق مضاعف بخشیدن به پارک علم و فناوری ضرورت داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، آروین ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک کرمان صبح امروز در اولین همایش رسانه‌های نوین بر تحقق رونق اقتصاد پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شاید برای چهره‌هایی که در این مکان جمع شده اند، این ذهنیت پیش بیاید، مجموعه‌ای که در آن حضور دارند، چه اهمیتی دارد؟ افزود: این مجموعه به صورت مرکز پژوهشی شکل گرفت و نام زیر ساخت‌ها، دقیقا براساس نیاز‌ها ایجاد شده است.

آروین بیان داشت: در این مکان سه مجموعه کنار هم هستند که مجموعه فعلی به یک پژوهشگاه تغییر نام یافت که در حوزه‌های انرژی، محیط زیست و فناوری، مواد معدنی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: حوزه دوم دانشگاه تحصیلات تکمیلی است که حدود هزار دانشجو در مقطع فوق لیسانس و دکترا در آن مشغول تحصیل هستند.

ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک کرمان گل سر سبد مجموعه هایتک را پارک علم و فناوری عنوان کرد و افزود: از جمله وظایف پارک‌ها تبدیل یک ایده علمی طی یک پروسه به صنعت است.

وی گفت: طی دو سال اخیر پارک علم و فناوری رونق بسیار زیادی داشته است و شرکت‌های زیادی را پذیرش کرده ایم.

آروین با اشاره به اینکه با توجه به نام سال اهمیت پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک بیشتر می‌شود، از رسانه‌ها خواست با پارک‌ها برای رفع موانع تولید در ارتباط باشند.

وی از مسؤولان کشوری و استانی که در این همایش حضور دارند، خواست از پارک علم و فناوری این دانشگاه برای رونق بخشیدن به اقتصاد حمایت کنند.

انتهای پیام/س


طی دو سال اخیر پارک علم و فناوری رونق بسیار زیادی داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار