رئیس مجلس شورای اسلامی در تربت حیدریه گفت: استاد مطهری معلم واقعی انقلاب بود که تئوری پردازی‌های ایشان باعث شد امروز در بحث‌های فکری ایستادگی داشته باشیم.

مراسم روز معلم با حضور رئیس مجلس در تربت حیدریه آغاز شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم روز معلم با حضور جمعی از فرهنگیان در تربت حیدریه،  با تبریک این روز به معلمان، گفت: استاد مرتضی مطهری معلم واقعی انقلاب بود و بخشی از  آثار باقی مانده  ایشان مربوط به فلسفه تعلیم و تربیت است.
 
وی با بیان اینکه تئوری پردازی‌های شهید مطهری باعث شد امروز در بحث‌های فکری ایستادگی داشته باشیم، تصریح کرد: اگر معلمان سخنی می‌گویند، برای عزت و ارتقای کشور است، معلمان آیندگان کشور را می سازند و آن‌ها را متناسب با نیازهای روز تربیت می کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود مشکلات معلمان در قلب ملت و خانواده‌ها هستند، گفت: معلمان خودشان درد دارند اما برای آینده کشور نیز دردمند هستند و اگر مطلبی را عنوان می‌کنند برای بهبود آینده ایران است.
 
لاریجانی افزود: لایحه رتبه بندی معلمان را دولت با فشار مجلس ارائه کرد زیرا ما نمی‌توانستیم طرحی را که بار مالی داشته باشد به تصویب برسانیم.
 
وی با بیان اینکه مدیران ارزشمند در نظام ما زیاد است، ادامه داد: دولت و وزیر آموزش و پرورش با تمام  امکاناتی که دارند و با رعایت اولویت باید به مطالبات معلمان رسیدگی کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا جایی که توانستیم به مشکلات معیشتی معلمان در مجلس رسیدگی کردیم، گفت: در زمان کمبود باید اقدامی انجام دهیم تا همه اقشار از جمله کارگران، معلمان و اساتید بتوانند زندگی خود را اداره کنند.
 
لاریجانی برای بهبود مشکلات معیشتی معلمان افزایش پایه ۴۰۰ هزار تومنی برای سال جدید در مجلس مطرح شد، افزود: مجلس از پیشنهادات افزایش سطح معیشتی معلمان استفاده می‌کند، اما بدانیم مشکلاتی در کشور داریم که دشمنان آنان را ایجاد کرده اند.
 
وی ادامه داد: ما در مجلس درد بازنشستگان را فهمیدیم و چاره کار را سرپا کردن صندوق‌ها دیدیم، دولت باید امتیازات لازم را بدهد تا مشکل صندوق‌های بازنشستگی برای ارائه خدمات به بازنشستگان حل شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از علل مشکلات صندوق‌ها این است که سن بازنشستگی کم شده و صندوق توان اجرایی را ندارد و علت آن را مصوبات مجلس می‌دانند.
 
لاریجانی افزود: باید بدانیم ممکن است برخی تصمیمات مشکل قشری را حل می‌کند اما برای اقشار دیگر ممکن است مشکل زا باشد.
 
وی تصریح کرد: ادبیات ما باید  وحدت داشته باشد و رهبر معظم انقلاب نیز دیروز در سخنانی حکیمانه بر انسجام درونی مقابل دشمن بیرونی تاکید کردند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آن ها خودشان در موضوع هسته‌ای درخواست مذاکره دادند و ما هم وارد مذاکره و توافق نامه‌ای امضا کردیم، گفت: حالا موجود جدیدی در آمریکا پیدا شده که می‌گوید اگر می‌خواهید این توافق ادامه یابد باید ۱۲ مورد را که موجب ذلت ملت ایران می‌شود را بپذیرید.
 
لاریجانی افزود:من با توجه به تجربه سال‌های گذشته می گویم اگر امروز مقابل آمریکا ایستادگی نکنیم، آنها چند قدم جلوتر می‌آیند و بدتر از کاری که با عربستان کرد با ما می‌کنند.
 
 
وی با تأکید بر راه اندازی تولید برای ایجاد ثروت،  ادامه داد: اگر اقتصاد کشور توانمند شود شرایط تغییر می‌کند و می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم.
 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس پیگیر مطالبات معلمان هستند.

 
انتهای پیام//ف.ش
 
 

نمایندگان مجلس پیگیر مطالبات معلمان هستند

برچسب ها: رئیس مجلس ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.