پس از چند روز تهدید و هشدار درباره عملیات تلافی‌جویانه، هند و پاکستان امروز در امتداد مرز کنترل خود در نزدیکی منطقه جامو و کشمیر درگیری داشتند.

تبادل سنگین آتش در مرز هند و پاکستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هند و پاکستان پس از چند روز رجزخوانی، امروز در مرز‌های خود در منطقه جامو و کشمیر درگیری داشتند.

یک مقام ارتش هند در این خصوص گفت: «تبادل آتش در ساعت ۱۰ به وقت محلی از سوی ارتش پاکستان آغاز شد. ارتش هند نیز در مقام مقابله برآمد و شلیک‌های پاکستان را به طور موثر پاسخ داد».

بنابر اعلام مقامات هندی، شلیک‌های ارتش پاکستان از منطقه قصبا کرنی در شهر بونش آغاز شد. در یک ماه و نیم گذشته بیش از ۵۱۵ مورد نقض آتش بس در این منطقه مشاهده شده است.

تنش در روابط اسلام‌آباد و دهلی‌نو پس از حادثه تروریستی چندی پیش در کشمیر شدت یافت. روز ۱۴ فوریه یک عامل انتحاری، نظامیان هندی را در منطقه کشمیر هندوستان هدف قرار داد که بر اثر آن ۴۶ نیروی پلیس کشته شدند. گروه موسوم به جیش المحمد در پاکستان مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت. هند، دولت پاکستان را متهم به کمک و حمایت از تروریسم کرد و به این کشور هشدار داد حمایت از تروریسم را تحمل نخواهد کرد.

چهارشنبه، شورای امنیت سازمان ملل، «مسعود اظهر» سرکرده «جیش محمد» را در لیست تروریست‌های جهانی قرار داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار