۳۴ مگاوات نیروگاه خورشیدی در فارس افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ید الله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در جلسه ۱۳۵ کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان گفت: ۳۴ مگاوات نیروگاه خورشیدی با دو هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در فارس به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: این نیروگاه‌ها شامل نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در شهرستان‌های آباده، اقلید وخرامه و ۴ مگاواتی در شهرستان سروستان بوده، که با توجه به بهره برداری رسیدن این نیروگاه‌ها، سهم استان فارس در ساخت نیروگاه‌های خورشیدی از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۱۲ درصد است.

رحمانی تصریح کرد: به زودی سه نیروگاه خورشیدی دیگر با ظرفیت ۳۰ مگاوات به بهره برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با اشاره به اهمیت راه اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، افزود: اقدامات خوبی در این راستا انجام شده، که می‌توان به تشکیل کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری با محوریت ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر، روشمندی گردش کار در ارگان‌های مرتبط با صدور مجوز‌های مربوطه، زمان بندی رسیدگی و گردش کار برای سرعت در پاسخگویی و تشکیل کارگروهی به منظور شناسایی و بررسی اراضی مستعد از جمله منابع طبیعی و شهرک‌های به منظور ساخت نیروگاه خورشیدی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۸۳ موافقت نامه با ظرفیت سه هزار و ۳۶۳ مگاوات صادر شده است که با توجه به حذف مواردی که متقاضیان قادر به انجام تعهدات خود نبوده اند، تا کنون ۲۲۹ موافقت نامه صادر شده و فعالیت با ظرفیت دو هزار ۸۵۰ مگاوات در استان فارس موجود است.

رحمانی در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان برای راه اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر اضافه کرد: کارگروهی به منظور شناسایی و بررسی اراضی مستعد از جمله منابع طبیعی، شهرک‌های صنعتی تشکیل شده که در حال فعالیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اظهار کرد: با توجه چالش‌های موجود در راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی مهمترین چالش‌های پیش رو عبارتند از نبود نیروگاه‌های خورشیدی در پیک مصرف شب، تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت تمام شده و هزینه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی که باعث نداشتن انگیزه برای سرمایه گذاران می‌شود.

انتهای پیام/ت

راه اندازی ۳۴ مگاوات نیروگاه خورشیدی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.