دبیر اجرایی ششمین کنفرانس سالیانه انرژی پاک گفت: بیش از ۲۰۰ مقاله پس از طی مرحله داوری برای ارائه در این کنفرانس برگزیده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی بانشی دبیر اجرایی ششمین کنفرانس سالیانه انرژی پاک با اشاره به اینکه ۲۰۰ مقاله پس از مرحله داوری برگزیده شده است،گفت: بیش از ۳۰۰ موسسه و شرکت در زمینه انرژی‌های پاک به این کنفرانس دعوت شده اند.

وی به تشریح برنامه‌های ششمین کنفرانس سالیانه انرژی پاک به میزبانی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز پرداخت و افزود: در دو روز برپایی کنفرانس، ۲ نشست تخصصی درخصوص انرژی‌ های پاک برگزار می‌شود، که بیش از ۵ کارگاه تخصصی در حوزه‌ های مختلف با موضوع انرژی در نظر گرفته شده و ۵ سخنران کلیدی نیز حضور دارند.

بانشی تصریح کرد: پروفسور مز از کشور آلمان درباره تجربیات این کشور در حوزه استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر به بیان سخنرانی می‌پردازد.

دبیر اجرایی ششمین کنفرانس سالیانه انرژی پاک ادامه داد: انرژی زمین گرمایی، انرژی برق آبی، انرژی خورشیدی، انرژی باد، پیل‌های سوختی زیستی، نیروگاه‌های انرژی پاک، فناوری‌های نوین، تبدیل بازیافت و ذخیره سازی انرژی، مدل سازی سیستم‌های انرژی، سیاست گذاری و اقتصاد و مدیریت انرژی پاک از محور‌های این کنفرانس است.

وی تاکید کرد: یک نمایشگاه جانبی برای ارائه دستاورد‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها در حاشیه این کنفرانس برگزار می‌شود که حاضران در این کنفرانس ۹ اسفندماه امسال از نیروگاه خورشیدی شیراز بازدید می‌کنند.

علی اکبر گل نشان دبیر علمی ششمین کنفرانس سالیانه انرژی پاک نیز اضافه کرد: انرژی یکی از مسایل بزرگ جهان است و همه تلاش انسان بر این بوده که مصرف را کم و بهره وری را زیاد کند که در سال‌های اخیر مصرف انرژی با پیشرفته و صنعتی شدن بیشتر می‌شود، و نیاز به انرژی در آینده یک ضرورت است.

وی توجه به آخرین فناوری‌های تولید انرژی‌های پاک را از ویژگی‌های این کنفرانس برشمرد و افزود: ذخیره سازی انرژی از موضوعات کلیدی است که در این کنفرانس مورد بررسی صاحب نظران و استادان مهندسی مکانیک قرار می‌گیرد.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس سالیانه انرژی پاک ۸ اسفندماه امسال در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ت

ارائه مقاله‌های برگزیده در کنفرانس سالیانه انرژی پاک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار