فردی که در فضای مجازی اقدام به انتشار شماره تلفن همراه یکی از شهروندان به همراه مطالب کذب و دروغ در کنار آن کرده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: با توجه به وصول شکایتی از طرف خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی اقدام به درج شماره تلفن وی به همراه نشر اکاذیبی علیه او کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا نهایتا متهم که از اقوام شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم که در مواجه با مدارک و مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف به بزه انتسابی نداشت انگیزه خود را انتقام جویی به دلیل اختلافات خانوادگی عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی هشدار داد: شهروندان فضای مجازی را به عنوان محلی برای ابراز اختلافات خانوادگی و انتقام جویی انتخاب نکنند و مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند، چرا که انتشار هرگونه محتوا در این فضا به سرعت فراگیر شده و ممکن است عواقب جبران ناپذیری را برای افراد به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان با اشاره به راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گفت: شهروندان از طریق تماس با شماره ۱۱۰ می‌توانند سوالات و موضوعات مهم از جمله سایت‌های مجرمانه، فیشینگ، حملات سایبری و جرائم مشهود سایبری را با کارشناسان مستقر در مرکز در میان بگذارند و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری می‌توانند موضوعات مهم مثل سایت‌های مجرمانه، فیشینگ، حملات سایبری و جرائم مشهود سایبری را در بخش ثبت گزارشات مردمی درج کنند.


انتهای پیام/م

 

دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.