امام جمعه قزوین گفت: اگر مدیران سفارشی را کنار بگذاریم و مدیران لایق را انتخاب کنیم شرایط بهبود می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: اگر مدیران سفارشی را کنار بگذاریم و مدیران را بر اساس لیاقت انتخاب کنیم، خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: خیلی وقت‌ها کسی که کارش را به خوبی انجام می‌دهد، برکنارش می‌کنند و شخص دیگری را بخاطر اینکه در ستاد انتخابات کسی دوندگی کرده است و روحیه نوکری دارد، جایگزین می‌کنند.

وی اضافه کرد: کسانی که لیاقت ندارند حمایت و پشتیبانی می‌شوند تا کسانی که لیاقت دارند، منزوی شوند و در نهایت چنین حرکت و جریانی فقر، گرانی و آشفتگی به همراه می‌آورد و چنین مدیر بی لیاقتی با اقدامات نسنجیده اقتصاد را مختل می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: هنوز عده‌ای قلدر داریم که جنازه‌شان باقی مانده است، اما برخی از مسئولان از جنازه آن‌ها می‌ترسند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: حیف است که از این تریبون نام آن‌ها را بیاوریم چرا که بویی از انسانیت نبرده اند و کاری جز رایزنی و قلدری ندارند و با استبداد و زور عده‌ای را سفارش می‌کنند که حتماً باید مسئول و مدیر شوند.

وی اظهار کرد: آن‌ها به فرمایشات رهبری توجه نمی‌کنند و درکی از ولایت و امامت ندارند و کشور را با مشکل و مردم را با سختی مواجه می‌کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: در سال ۷۴ تحریم اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی به صورت رسمی مقرر شد و این تحریم را هر روز بیشتر و شدیدتر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود:از همان زمان تاکنون باید مسئولان به این باور رسیده باشند که اولاً آمریکا علیه ما هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ثانیاً کشور بزرگ و پهناور ایران داری امکانات بسیار ارزشمند و نیروی انسانی کارآمد و متخصص است و احتیاجی به آمریکا ندارد.

وی اضافه کرد: باید خودمان را به مرحله‌ای از توان و قدرت برسانیم که با همراهی کشور‌های اسلامی و همجوار خودمان بتوانیم آن‌ها را تحریم کنیم که اگر باور داشته باشیم این ظرفیت در کشور وجود دارد و می‌توانیم مشکلات را از پیش رو برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: شرایط را باید به گونه‌ای رقم می‌زدیم که آن‌ها التماس می‌کردند که مواد اولیه نفتی و ذخایر دیگر را ما در اختیارشان قرار دهیم، نه اینکه ما  برای خریدن نفت محتاج باشیم .

وی بیان کرد: احتیاج به فروش نفت خام به این خاطر به وجود آمد که مواد نفتی و مواد معدنی را به صورت خام به فروش می‌رسانیم، در حالی که جوانان با انگیزه و متخصص برای تبدیل آن‌ها به تولیدات با ارزش افزوده بیشتر در اختیار داریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: نباید در فضایی که جوانان کشور خودمان بیکار هستند با واردات کالا‌های خارجی، کارخانجات کشور‌های دیگر را رونق دهیم، بلکه باید از دانشمندان و جوانان پرتلاش و کارگران باغیرت خود استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز خروج آمریکا از برجام گفت: نتیجه برجام وقت تلف کردن و آسیب رساندن به پیشرفت‌های هسته‌ای کشور بود، آن‌ها به دنبال ضربه زدن به وحدت و انسجام ملی ایران اسلامی بودند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: تحریم‌هایی که انسان‌های برجام پرست مانور می‌دادند که قرار است برچیده شود و هیچ تحریمی برجای نمی‌ماند، اما امروز همه و حتی خود این افراد هم معترفند که برجام باعث شد تحریم‌ها افزوده و ریشه‌های تحریم‌های قبلی نیز مستحکم‌تر شود.

وی گفت: قرارداد برجام و مذاکراتی اینچنینی به ما نشان داد که ملت ایران باید روی پای خود بایستد و عزت و اقتدار و آبرو و افتخارات گذشته و چشم انداز آینده روشن ما اقتضا می‌کند که امریکا را زیر پا بگذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: آمریکایی‌ها که از برجام بیرون آمدند، آن را رها نکردند و افسار این جسم نیمه جان برجام را به دست رفقای شیطان‌تر از خودشان سپردند و از آن خارج شدند و هنوز هم طمع دارند که برجام از طریق اروپا در خدمت آمریکا هم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان کرد: زمانی که ایران اسلامی با دستان خالی از ابتدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مقابل توطئه‌های غرب ایستادگی کرد، آن‌ها نتوانستند غلطی کنند، حال امروز که ما موشک‌های دوربرد ساخته ایم و پهپاد‌های ما منطقه را رصد می‌کند و تجهیزات ناو‌های هواپیمابر امریکا را شمارش می‌کند چرا باید نگاهمان به غرب باشد، امروز هم آمریکا هیچ غلطی نخواهد کرد.

خطیب جمعه قزوین در ادامه به روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم  به این بیماران هر چه می‌توانیم کمک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به روز کارگر تأکید کرد: می‌دانیم اگر مدیریت توانمندی از این انسان‌های با شرافت و باغیرت حمایت کند در استان قزوین که کارگری و صنعتی است، وضع خیلی بهتری خواهیم داشت.

وی با تبریک روز معلم گفت: هر کسی هر موقعیتی که دارد، مدیون معلم خودش است و این روز را به همه معلمان عزیز تبریک می‌گوییم.

امام جمعه قزوین به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: حواسمان باشد که شهر و استان قزوین به بی حرمتی به ماه رمضان مبتلا نشود و از پلیس و دستگاه قضایی می‌خواهیم  حرمت ماه رمضان را به نحو احسن حفظ کنند.

انتهای پیام/ک

خطبه‌های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار