عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت:برای حمایت از کارگران خلأ قانونی وجود ندارد، اما لازم است مسئولان نگاهی ویژه و حمایتی به این حوزه و رفع معضلات معیشتی کارگران داشته باشند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی امروز در پنجمین جشنواره کارآفرینی و کارگران شهرستان شهرضا با بیان اینکه مسئولان موظف به حمایت از کار، تولید و جامعه کارگری هستند، اظهار کرد: اگر به کارگران توجه نشود، رونق تولید اتفاق نمی‌افتد و اقتصاد کشور با چالش جدی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: همه مسئولان باید از سرمایه‌گذاران دفاع کنند، قانون اختیاراتی را به وزارتخانه‌های متولی حوزه اشتغال و کارآفرینی تفویض کرده که باید از آن استفاده و مشکلات این بخش را رفع کنند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات اشتغالزایی باید در سراسر استان به صورت متوازن توزیع شود، تصریح کرد: قبل از تصویب هر قانون باید تبعات آن بر معیشت جامعه کارگری در نظر گرفته شود، بعضی طرح‌ها و لوایح پیشنهادی در مجلس با حقوق کارگران مخالف است، اما نمایندگان با قاطعیت از حقوق این قشر از جامعه دفاع می‌کنند.

محمودی تأکید کرد: برای حمایت از کارگران خلأ قانونی وجود ندارد، اما لازم است مسئولان نگاهی ویژه و حمایتی به این حوزه و رفع معضلات معیشتی کارگران داشته باشند.

وی اضافه کرد: وقتی به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان رأی اعتماد دادیم که مطمئن شدیم از صندوق تأمین اجتماعی و حقوق کارگران در این بخش دفاع و برای ارایه خدمات مناسب به آنان تلاش می‌کند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه قوانین حمایتی ویژه برای تأمین مطالبات کارگری و افزایش خدمات تأمین اجتماعی وضع و ابلاغ شد.

محمودی یادآور شد: همسان‌سازی حقوق کارگران و افزایش آن به سطح مطلوب از مهمترین مواردی بود که در سند بودجه ۹۸ به آن اشاره شد.

وی با اشاره به تأسیس خانه کارگر در شهرضا، تصریح کرد: کارگران نیازمند حمایت مسئولان هستند، البته این مسئله به معنی حمایت نکردن از کارفرمایان و سرمایه‌گذاران نیست؛ قوانین باید تعادل در نظام تولید را برقرار و با ضمانت اجرای قاطع از حقوق ملت دفاع کند.

انتهای پیام/م

 

اگر به کارگران توجه نشود، رونق تولید اتفاق نمی‌افتد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.