اتفاقات موسیقی ایران در هفته گذشته را با یک کلیک مشاهده کنید.

ماجرای عجیب کتک خوردن خواننده مشهوربه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به مهمترین اخبار هفته اخیر در حوزه موسیقی اشاره می‌کنیم.

ماجرای کتک خوردن علیرضا افتخاری چه بود؟

اخبار مربوط به درگیری و حمله به «علیرضا افتخاری» در هفته گذشته حواشی فراوانی ایجاد کرد. در توضیحاتِ اولیه درباره‌ی این خبر آمده بود: «خودروی شخصی علیرضا افتخاری در منطقه روستای آراسنج سفلی در نزدیکی ساوه مورد حمله عده‌ای ناشناس قرار گرفت. در این حمله که به تخریب خودرو این خواننده منجر شد این هنرمند نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه چشم و صورت آسیب دید.»

ساعاتی پس از انتشار این خبر، مرکز اطلاع رسانی پلیس استان قزوین ضمن تکذیب حمله به علیرضا افتخاری در اطلاعیه ای اعلام کرد: «علیرضا افتخاری خواننده کشورمان ساعت ۱۳ و سی دقیقه، پس از اتمام برنامه کنسرت خود در شهرستان تاکستان حین برگشت به سمت تهران، در مسیر متوجه درگیری عده‌ای در منطقه آراسنج بوئین زهرا شد که برای وساطت و خاتمه دادن به این درگیری از خودروی خود پیاده و با یکی از همراهانش به محل نزاع نزدیک شد.»

افتخاری پس از اطلاعیه پلیس قزوین درباره اتفاق رخ داده گفت: «ما در جاده بوئین زهرا در حال حرکت بودیم و یک ماشین در جلو و سمت چپ من به ناگهان گردش به راست کرد تا به جاده فرعی برود که من هم همراه او برای اینکه با او تصادف نکنم گردش به راست کردم. بعد از ماشین پیاده شدم و خدارا شکر کردم که با آنها برخورد نکردم و به کسی آسیبی نرسید و فشارم افتاد و روی زمین نشستم. در همین حین من متوجه نشدم همسر راننده یا خودش تلفن زدند و بعد از آن یک عده با چند ماشین آمدند و همگی روی سر من ریختند. هرچه گفتم من فلانی هستم توجهی نکردند و گفتند می خواستی اینها را از عمد بکشی. به هرحال وقتی درگیری بالا گرفت همراه من آقای عزیزی به 110 زنگ زدند که بلکه پلیس به داد ما برسد.»

افتخاری با اشاره به کبود بودن پای چشمش و دیگر آثار ضرب و شتم بر بدنش گفت: « از آنها گذشتم. بعدا وقتی در رسانه‌ها دیدم که پلیس گزارش داده است، ناراحت شدم. این موضوع من را بیش از دعوا ناراحت کرد.»

یادبود جواد بدیع زاده برگزار شد

 آئین نکوداشت استاد سید جواد بدیع زاده از هنرمندان فقید موسیقی کشورمان شامگاه روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد. در این مراسم فرزندان مرحوم بدیع زاده درباره پدرشان صحبت کرده و آثار این هنرمند فقید را به موزه موسیقی اهدا کردند.

نکته جالب درباره بدیع زاده این بود که در آثار وی طنز اجتماعی نیز دیده می‌شد. خاطرات وی نیز علاوه بر اینکه در ایران چاپ شد، در آلمان و هند به چاپ رسید.

مبانی فن نوازندگی در اختیار موسیقی دوستان

کتاب «مبانی فن نوازندگی تار و سه تار» اثر محسن بخشنده مشتمل بر یک دوره آموزشی استاد محمدرضا لطفی عصر پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه‌مندان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران رونمایی شد.

شهاب منا کارشناس مجری و مدیر مسئول نشر «خنیاگر» در ابتدای این برنامه گفت: کتاب «مبانی فن نوازندگی تار و سه تار» یک ترم آموزشی استاد لطفی به مناسبت پنجمین سالروز درگذشت این معلم و نوازنده امروز در حضور شما هنرمندان رونمایی می‌شود. این کتاب در شرایطی رونمایی می‌شود که تعدادی از اساتید موسیقی روششان را یک روش غربی برای آموزش سازهای ایرانی می‌دانند و آموزش موسیقی را با ردیف شروع می‌کنند.

علی پهلوان جایزه جهانی گرفت

آهنگ «ناب» ساخته علی پهلوان در یک مسابقه بین‌المللی آهنگسازی که در کشور آمریکا شرکت کرده بود، با آرای هیأت داوران به عنوان برنده بخش آرای مردمی معرفی شد.

این خواننده و آهنگساز ضمن ابراز خوشحالی دریافت این عنوان از تمامی کسانی که در این مسابقه به او رأی دادند، صمیمانه تشکر کرد.

مسابقه بین‌المللی آهنگسازی هرساله در شهر نشویل آمریکا برگزار می‌شود و هنرمندانی مشهور و مدیران صنعت موسیقی داوری مسابقه را به عهده دارند. علی پهلوان در قالب گروه آریان به هنر دوستان معرفی شد.

شاهین فرهت و شهرام صارمی سکان دار جشنواره ماندند

شاهین فرهت با حکم سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیری سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منصوب شد.

گفتنی است: شهرام صارمی سال گذشته نیز مدیریت اجرایی بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر را عهده‌دار بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
متاسفانه سلبرتیها دشمن مردم هستند ریز ودرشتشان
آخرین اخبار