مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت:در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ محصول دانش بنیان در کشور تولید می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ محصول دانش بنیان در کشور تولید می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،دکتر وطن پور مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در مراسم اختتامیه اولین رویداد کار آفرینی سلامت در زنجان هدف از برگزاری این قبیل برنامه‌ها را استعدادیابی دانشجویان و ایده پردازی آنان دانست. 

دکتر وطن پور افزود:موفقیت های حاصل شده در بخش آموزش و تربیت نخبگان در داخل و خارج از کشور، ایران را به رتبه اول در منطقه تبدیل کرده است.
 
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در تولیدات علمی رتبه ۱۶ دنیا و اول منطقه را دارد و سالانه ۱۶ هزار مقاله در حوزه علوم پزشکی کشور چاپ می‌شود.
 
وی ادامه داد:در حال حاضر نیز بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ محصول دانش بنیان در کشور تولید می‌شود که از این تعداد ۶۲ محصول صادراتی است.

مرادی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم دراین مراسم با اعلام اینکه ۳ محور مساله شناسی، اولویت بندی مناسب و تدوین برنامه‌های عملیاتی در دستور کار استان قرار دارد گفت: بر اساس فراخوانی که داده ایم که تاکنون ۵۰۰ ایده ارائه شده است.

خاتمی نماینده مردم ماه نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در این مراسم بر ارائه راهکار‌های علمی برای مراقبت از بیماران در منزل به جای افزایش روز افزون تخت‌های بیمارستانی تاکید کرد.

مرادخانی رئیس پارک علم و فناوری استان هم از شرکت ۲۱۵ طرح با ۵۳ ایده در این همایش خبر داد و افزود: پس از بررسی‌های کارشناسانه ۱۴ ایده انتخاب شد.

دکتر قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان هم با اشاره به اینکه بیش از هزار شرکت کننده در حوزه سلامت فعال هستند گفت: یک سوم آن‌ها شرکت‌های دانش بنیان هستند.
 
در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی زنجان و پارک علم و فناوری استان امضاء شد.

سلامت و سبک زندگی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، بیوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در سلامت و طرح مراقبت بیماران در منزل از جمله محور‌های این رویداد علمی بود.
 
انتهای پیام/ن
 
 
 

تجلیل از صاحبان ۱۴ ایده برتر در حوزه کارآفرینی سلامت

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.