زمانی گفت: دانشگاه پیام نور در مباحث مربوط به اقتصاد دانش بنیان فعال می‌شود و نقش پررنگی را ایفا خواهد کرد.

جعفری/ دانشگاه پیام نور در مباحث دانش بنیان فعال می‌شود/ پرداخت نیمی از هزینه تاسیس شرکت‌ها توسط دانشگاه پیام نورمحمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های این دانشگاه درحوزه اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: دانشگاه پیام نور از سال گذشته وارد بحث اقتصاد دانش بنیان و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان شده است.
 
رئیس دانشگاه پیام نور ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا تمام مباحث اقتصاد دانش بنیان وارد زیر ساخت‌های دانشگاه پیام نور شود.
 
وی درباره برنامه استراتژیک اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: امیدواریم با تدوین برنامه استراتژیک و عملیاتی که به زودی ایجاد می‌شودند به زودی بتوانیم تعداد شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها را بیشتر کنیم.

تامین هزینه ابتدایی تاسیس شرکت‌های دانش بنیان توسط نهاد‌های مسئول

زمانی درباره سرمایه اولیه شرکت‌های دانش بنیان گفت: بخشی از سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و راه اندازی استارت آپ‌ها را دانشگاه می‌دهد و بخشی دیگر را معاونت پژوهشی وزارت علوم و بخشی هم توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان ما در تمام حوزه‌ها از حقوق و اقتصاد تا مشاوره و فناوری اطلاعات فعال هستند و به دنبال آن هستیم تا نقش اساتید و دانشجویان در حوزه اقتصاد دانش بنیان بیشتر شود.

وی با اشاره به هزینه ابتدایی تاسیس شرکت‌های دانش بنیان گفت: برای تاسیس شرکت‌ها هر رشته به میزان هزینه مجزایی احتیاج دارد وشاید تاسیس شرکت در یک رشته ارزان و در رشته دیگر گران باشد.
 
زمانی یادآوری کرد: به دنبال این هستیم تا نقش شرکت‌های دانش بنیان در مباحث فناورانه در دانشگاه پیام نور بیش از پیش شود و به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار