شهردار شهرستان نوشهر گفت: هنگام وقوع سیل در مدیریت شهری باید اقدامات مؤثری صورت گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی امانی شهردار شهرستان نوشهر با بیان اینکه بلا‌های طبیعی تا حد زیادی تحت کنترل نیستند، اما باید مدیریت شوند، گفت: در تمامی دنیا زندگی در کنار رودخانه را زندگی پر ریسک می‌دانند و به عواقب ناشی از آن هم می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع سیل در مدیریت شهری باید اقدامات مؤثری صورت گیرد،  افزود: وقتی عرصه برای آب رودخانه‌ها تنگ می‌شود راهی به جز فرار و وقوع سیل ندارد.

امانی گفت: برای جلوگیری از تبعات بعدی سیل، بازسازی حریم پر مخاطره‌ترین رودخانه شهر با تملک املاک بستر رودخانه و واگذاری زمین در دستور کار قرار گرفت.

شهردار نوشهر با بیان اینکه در نگهداری از رودخانه‌ها اختلاف نظر‌های زیادی وجود دارد که متولی این امر شهرداری‌ها، امور آب و سایر ارگان‌ها هستند، افزود: باید تصمیمات جدی در این خصوص گرفته شود تا متولی مشخصی معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه در نوشهر با تعاملاتی که وجود دارد تفاهم نامه‌ای با ناحیه امور آب، شهرداری و شورای شهر منعقد شد که اتفاقات خوبی برای شهر رقم خورد، گفت: لایروبی سه رودخانه وحشی شهر با اعتبار ۲۷۰ میلیون تومان در دست پیگیری است.

شهردار نوشهر افرود: همچنین برای جلوگیری از تبعات بعدی سیل نیز بازسازی حریم پرمخاطره‌ترین رودخانه شهر با تملک املاک بستر رودخانه و واگذاری زمین در دستور کار قرار گرفت که متأسفانه به دلیل عدم نظارت، ساکنین هنوز حضور دارند و آسیب همچنان ادامه دارد.

امانی گفت: شهرداری با نظر و موافقت شورا از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث دیواره حفاظتی اختصاص داده که بزودی پیمانکار معرفی می‌شود.

 منبع: ایسنا

انتهای پیام/ م

نقش اقدامات مدیریت شهری هنگام وقوع سیل در مازندران

برچسب ها: حوادث ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.