پایگاه ملی «معبد آناهیتا» در کنگاور کرمانشاه با دانشگاه ساپینزا ایتالیا برای انجام مطالعات پژوهشی تفاهم‌نامه امضا می‌کنند .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرتضی گراوند سرپرست پایگاه ملی معبد آناهیتا در کنگاور گفت : براساس تفاهم‌نامه‌ای که قرار است بین دفتر امور پایگاه و معبد آناهیتا و دانشگاه ساپینزا ایتالیا امضا شود، قرار است یک تیم پژوهشی در قالب اقدامات مشترک در این محوطه، اقدامات پژوهشی را انجام دهند.

وی گفت : با ایجاد پایگاه در محوطه تاریخی آناهیتا از دوسال گذشته تاکنون، یکسری اقدامات زیرساختی برای تعبیه امکانات مورد نیاز در این منطقه آغاز شد تا مشکلات آن برطرف شود.

وی افزود: هم اکنون کار‌های زیرساختی برای وصل شدن محوطه به شبکه‌های «IT»، نظارت الکترونیک و نصب گیت در محوطه انجام شده است.

به گفته گراوند با وجود تشکیل پایگاه میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۲ بسیاری محوطه‌های تاریخی معبد آناهیتا مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

وی با تاکید بر قرار گرفتن «معبد آناهیتا» در فهرست موقت یونسکو اضافه کرد: برنامه‌ریزی سه ساله برای ساماندهی این محوطه تعریف شده و استاندار کرمانشاه نیز خوشبختانه پیگیر انجام اقدامات مورد نیاز باقی مانده در این محوطه است .

 

 

انتهای پیام/د

انجام اقدامات پژوهشی در قالب اقدامات مشترک در محوطه معبد آناهیتا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.