برای تامین آب شرب طبس، طرح انتقال آب از چاه‌های نیروگاه حرارتی زغالسنگ سوز به زودی اجرایی می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، امامی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در دیدار با دادستان طبس گفت: این طرح به طول ۹۰ کیلومتر و با اعتبار حدود ۸۰ میلیارد تومان در دستور کار است که بزودی عملیات اجرایی آن با 12 میلیارد تومان اعتبار اولیه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه امسال با آبگیری مناسب سد نهرین مشکلی در تامین آب شرب طبس نخواهیم داشت افزود: سد دره‌بید هم از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است اما متاسفانه خط انتقال این سد به شهر طبس مشکلاتی دارد که تلاش می کنیم پس از رفع با جایگزینی حق‌آبه‌های مردم؛ از این سد هم برای تامین آب شرب شهر استفاده کنیم.

امامی به نیاز آبی صنایع بزرگ طبس هم اشاره کرد و گفت: مطالعات طرح فاضلاب شهری طبس و استفاده از پس‌آب صنعتی، بروزرسانی می‌شود که با حمایت مسئولان محلی این طرح عظیم نیز بزودی اجرایی می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان درخصوص موضوع سد کریت و برخی انتقادهای مردمی گفت: برای مدیریت سیلاب نیاز است تا عملیات آزادسازی را انجام دهیم تا هم رسوب پشت سد تخلیه شود، عمر مفید سد نیز افزایش یابد و هم اوج سیل کنترل شود که در این خصوص امیدواریم مردم همراهی کنند که از ظرفیت سد کریت به نحو مطلوبی استفاده شود.

امامی افزود: برنامه مدونی برای ساماندهی رودخانه‌ها در دستور کار داریم تا با اجرای آن شهر طبس در برابر سیلاب‌ها ایمن‌سازی شود.
دادستان طبس هم در این نشست بهبود وضعیت نامناسب رودخانه‌های فصلی شهرستان را از مصادیق حقوق عمومی دانست و گفت: در بستر رودخانه‌های عباس‌بیک و زین‌آباد تصرفاتی انجام شده که به متصرفان با مجوز و بدون مجوز اخطار می دهیم که دادستانی با این موضوع برخورد خواهد کرد، بطوری که هفته گذشته واحد دامداری که در بستر رودخانه بود، تخریب شد.

حجت‌الاسلام زارع‌حسینی درباره گلایه مندی مردم درباره سد کریت هم گفت: مردم درخواستهای خود را از طریق شورای روستا پیگیری کنند و دادگستری از نظرهای تخصصی مدیرانی است که به دنبال کار جدی و عام‌المنفعه هستند، حمایت می کند.

انتهای پیام / ط آ

 اعتبار حدود ۸۰ میلیارد تومان در اجرای طرح انتقال آب

برچسب ها: آب منطقه ای ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.