معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش خرمشهر گفت:یکی از دانش آموزان این شهرستان در چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک به میزبانی دانشگاه صنعتی بابل رتبه برتر را کسب کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،ناصر علی فر معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش خرمشهر روز گذشته گفت: رسول عظیم زاده دانش آموز پایه هشتم دبیرستان والفجر خرمشهر با ساخت ربات جنگجو با ۱۷ کیلوگرم وزن موفق به کسب رتبه برتر و نشان این دوره از مسابقات بین المللی رباتیک هوش مصنوعی و نمایشگاه اختراعات و ابتکارات شود.

وی افزود: توجه به استعداد‌ها و قابلیت‌های دانش آموزان و برنامه ریزی برای شکوفایی و پرورش این ظرفیت‌ها امری است که آموزش و پرورش با تلاش جدی خود به طور خاص و ویژه به آن متمرکز شده و ماحصل آن موفقیت دانش آموزانی است که در عرصه‌های مختلف با افتخار شاهد آن‌ها هستیم.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش خرمشهر در ادامه گفت: در چهاردهمین دوره‌ی مسابقات رباتیک، ۳۰۰ تیم دانش آموزی و دانشجویی با ۷۵۰ شرکت کننده از سراسر کشور و چند کشور مطرح دیگر حضور داشتند و با ربات‌های مختلف خود و برگزاری نمایشگاه اختراعات و ابتکارات و رویداد استارتاپی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

علی فر ادامه داد: در پایان این مسابقات، دعوتنامه رسمی شرکت در مسابقات ربات‌های جنگجو در کشور چین به رسول عظیم زاده اهدا شد.

وی افزود: خوشبختانه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ موفقیت‌های چشمگیری از دانش آموزان خرمشهری در رشته‌های مختلف ورزشی، هنری و علمی شاهد بودیم و امید می‌رود این روند رو به رشد با تلاش و همت آینده سازان ایران اسلامی و پشتیبانی از آن‌ها ادامه داشته باشد.

۳۰۰ تیم دانش آموزی و دانشجویی با حضور ۷۵۰ شرکت کننده از کشور‌های ایران، امریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، برزیل و افغانستان دراین دوره از مسابقات حضور داشتند.

دبیرخانه دائمی رباتیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با برگزاری ۱۳ دوره از مسابقات پیشتاز است.

انتهای پیام / د

چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.