عملیات پاکسازی تخریبات منابع ملی در بوکان آغاز شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان از آغاز عملیات پاکسازی تخریبات منابع ملی در این شهرستان خبر داد.

سیامک صدقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با بیان اینکه امروز شنبه عملیات پاکسازی تخریبات اراضی ملی روستای ساریقامیش اختاچی با همکاری اهالی این روستا آغاز شد گفت: به این شیوه که در مرحله اول تمامی پرونده‌های سنوات قبل روستا بازبینی شده و سپس تمامی تخریب‌ها برداشت و پس از جانمایی نهایی رفع تصرف می‌شوند و حفاظت از اراضی ملی پلاک کل روستا تحویل یک نفر قرقبان که خود مردم اهالی مکلّف به پرداخت حق الزحمه وی خواهند شد داده می‌شود.

وی افزود: روستا‌هایی که به صورت داوطلبانه درخواست پاکسازی نمایند در پرداخت جرائم قانونی شامل تخفیفات قابل توجهی خواهند شد.

صدقی تصریح کرد: همزمان امروز اکیپ دهگردشی فرمانداری نیز با درخواست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، تخریب‌ها و ساخت و ساز‌های واقع در اراضی ملی روستای ناچیت را در دستور کار جدی قرار داد.

رئیس اداره منابع طبیعی بوکان اظهار داشت:به هیچ عنوان با متصرفان اراضی ملی و خصوصا زمین خواران مماشات نمی‌شود و متصرفان مجدد اراضی ملی، مجازات زندان در انتظارشان خواهد بود.

سیامک صدقی در پایان یادآور شد: با حمایت‌های سرپرست فرمانداری بوکان و در رأس آن استاندار محترم و همچنین دادستان محترم بوکان با تمام قوا با تصرفات اراضی ملی برخورد می‌شود و پرونده‌های تخریب اراضی ملی در دستگاه قضای شهرستان خارج از نوبت و فوراً بررسی خواهد شد.

در شهرستان بوکان بیش از ۱۳۱ هزار هکتار مراتع ملی وجود دارد که ۱۱۰ هکتار آن ذخیره گاه جنگلی می‌باشد.
 
انتهای پیام/م
 

منابع ملی بوکان از تخریبات   پاکسازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.