رئیس کل دادگستری استان اردبیل از تشدید نظارت بر قیمت کالا در ماه مبارک رمضان در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام محمد علی قاصدی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در اولین جلسه شورای قضایی استان گفت: ماه مبارک رمضان ماه عبودیت و بندگی است و امید است تا در سایه عنایات الهی همه ما از فیوضات این ماه مبارک به نحو مطلوب بهره‌مند گردیم.

وی از تعزیرات حکومتی و سایر نهاد‌های ناظر بر بازار خواست تا نظارت بر قیمت اقلام مصرفی در طول ماه مبارک رمضان تشدید کنند و با کسانی که بخواهند در این ماه مبارک از فرصت سوء استفاده کنند و اقدام به گرانفروشی نمایند طبق قانون به شدت برخورد نمایند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با یادآوری برخی از وظایف دستگاه‌ها از اداره کل بازرسی استان، اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان را دستگاه‌های تأثیر گذار در کسب رضایتمندی مردم از تشکیلات قضایی دانست و افزود: یقینا عملکرد اداره کل بازرسی استان در نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان و اداره کل تعزیراتی حکومتی در بحث برخورد با گرانفروشی، احتکار و به طور کلی امور مربوط به بازار بسیار تأثیرگذار در جلب رضایتمندی مردم است.

قاصدی با ذکر حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) ادامه داد و افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید: هرکس به خدا دل نبندد حسرت‌های دنیا او را از پا در خواهد آورد و هرکس چشمش به آنچه در دست مردم است باشد و به آن غبطه بخورد همّ و غم این فرد مداوم و طولانی خواهد بود و ناراحتی هایش فرو نخواهد نشست و نیز هر کسی از نعمت‌های خداوند فقط خوردن و آشامیدنی‌ها را بشناسد و نعمت‌های دیگر خداوند را قدر نشناسد عمرش کم و عذابش بیشتر خواهد بود.

وی بزرگترین و والاترین نعمت را نعمت محبت به اهل بیت علیهم السلام ذکر کرد و گفت: همانا محبت اهل بیت علیهم السلام موجب رستگاری در این دنیا و موجب سعادت و خوشبختی در آخرت است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به رسالت و وظایف خطیر تشکیلات قضایی اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی خاص که پیش آمده و تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام علیه ملت ایران که عملا کشور ما را در یک جنگ تمام عیار نابرابر اقتصادی مواجه نموده است، مسئولیت مجموعه قضایی بسیار سنگین شده است؛ لذا نظارت بر حسن اجرای قوانین به عنوان بخشی از اساسی‌ترین وظیفه دستگاه قضایی به ویژه در حوزه نظارت بر عملکرد سایر دستگاه‌ها در امر بازار بیش از پیش ضرورت دارد پیدا کرده است.

قاصدی با اشاره به تأکیدات رئیس جدید محترم قوه قضائیه گفت: انتظار تحول در تمامی حوزه‌ها به ویژه کمک به سرمایه گذاری مشروع و قانونی، سالم سازی مجموعه ها، نظارت برون تشکیلاتی و درون سازمانی و همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در راستای خدمتگذاری مطلوب به مردم مد نظر است.

وی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو هم گفت: با توجه به اینکه امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش رو خواهیم داشت لذا دستگاه قضایی تمام توان خود را بکار می‌گیرد تا ضمن جلوگیری از هرگونه تضییع حقوق مردم کمک می‌کند تا انتخابات سالم برگزار شود.

انتهای پیام/ح

برخورد با گرانفروشی در اردبیل

برچسب ها: دادگستری ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.