زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: تفرش و ساوه رکورددار شهرستان های آسیب دیده هستند.

سیل چه قدر خسارت به استان مرکزی وارد کرد؟به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: رقم خسارت وارد شده به راه‌های آسفالته و شوسه استان مرکزی در مجموع ۶۱۰ میلیارد ریال است که از این میزان بیشترین میزان خسارت وارد شده به راه‌های آسفالته و ابنیه‌های فنی مربوط به شهرستان تفرش معادل ۱۶۴ میلیارد ریال در رتبه اول و ساوه با ۱۵۶ میلیارد ریال در جایگاه دوم شهرستان‌های آسیب دیده قرار دارد.

زندی فر ادامه داد: دربحث آسیب به راه‌های شوسه بیشترین خسارت با ۴۰ کیلومتر به راه‌های شوسه شهرستان تفرش وارد شده و پس از آن شهرستان زرندیه با ۳۰ کیلومتر بیشترین آسیب را متحمل شده است.

وی افزود: چهار مورد تخریب کامل ابنیه‌های راهداری در شهرستان‌های زرندیه، ساوه و دلیجان و شهر غرق آباد رخ داد که مجموع خسارت ریالی آن همراه با جمع خسارات وارد بر کل ابنیه‌های استان برابر با ۲۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: در همه شهرستان‌های استان به ابنیه‌های راهداری خسارت وارد شده است به طوری که ۱۰ مورد خسارت ابنیه در خنداب، ۳ مورد خسارت در زرندیه، ۶۵ مورد خسارت در خمین، ۱۲ مورد خسارت در تفرش، ۶ مورد در غرق آباد، ۲۵ مورد در محلات، ۴۴ مورد در شازند، ۷ مورد در ساوه، ۶ مورد در آشتیان، ۱۰ مورد در کمیجان، ۳ مورد در اراک و یک مورد خسارت در فراهان برجای مانده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: در سیل اخیر  ۴ دستگاه خودروی سبک، ۳۸ دستگاه خودروی نیمه سنگین و ۲۰ دستگاه خودروی سنگین دچار آسیب شده است که ۱۷ میلیارد ریال خسارت بر جای مانده است.

زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خسارت وارد شده به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در بارش و سیلاب اخیر را نزدیک به ۸۳۰ میلیارد ریال دانست.

انتهای پیام / م

خسارات سیل استان مرکزی

برچسب ها: خسارات سیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.