مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از اجرای طرح ۲۰ تنی پرورش ماهی قزل آلا و حرفه آموزی،توانمندسازی و ایجاد شغل زندانیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رحیم مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: حرفه آموزی و توانمندسازی زندانیان و ایجاد شغل برای آنان را ازجمله ماموریت‌های مهم بنیاد برشمرد که بنیاد در زمینه‌های مختلف به منظور کاهش آسیب‌های زندانیان دنبال می‌کنند.
 
وی با اشاره به فعالیت ۹۲۴ واحد تولیدی بنیاد درکشور و تولید حدود ۳ هزار نوع کالا، افزود: این بنیاد در زمینه‌های تولید خوراک دام و آبزیان فعالیت دارد.
 
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: این طرح ۲۰ تنی پرورش ماهی قزل آلا یکی از طرح‌های مهم بنیاد است که باحمایت‌های شیلات این طرح بهره برداری شد که علاوه بررونق تولید ماهی درا ستان می‌تواند درجهت کمک به رفاه زندانیان وخانواده آنان مثمر ثمر واقع شود.
 
شهیدی فر مدیرکل جهادکشاورزی مازندران هم توسعه طرح‌های گردشگری همراه با کشاورزی را در شهرستان کلاردشت مهم دانست وگفت: ۳۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی پارسال به خارج صادرات شد..
 
وی افزود: تولید ما بیش از یک میلیون تن بوده که ۱۰۰ هزارتن آن در بخش شیلات و آبزیان صورت پذیرفت و این طرح پرورش ماهی قزل آلا در این شهرستان توسط بنیاد تعاون می‌تواند در تولید پروتیین، اشتغال ودرآمد که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نقش مهمی ایفا کنند.
 
عسکری منعمی معاون آبزی پروری شیلات مازندران گفت: شهرستان کلاردشت باتوجه به وضعیت اقلیمی، زمینه مناسبی برای پرورش ماهی سردآبی دارد که این طرح  مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
وی افزود: این طرح با ظرفیت تولید ۲۰ تن ماهی قزل آلا درزمینی به مساحت مفید بیش از ۵۰۰ مترمربع با تعداد ۱۰ حوضچه استخر پیش ساخته به قطر ۲/۸ متر و با استفاده ازآب چاه وبهره گیری از مکانیزاسیون شامل ۱۰ دستگاه اسپلش وایرجت، ژنراتور ۱۷۵ kw به بهره برداری رسید.
 
منعمی گفت: شیلات مازندران درسال گذشته باتولید ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن ماهی قزل آلا رتبه سوم تولید ماهی سردآبی کشور را دارد.

انتهای پیام/آ



بهره برداری طرح ۲۰ تنی پرورش ماهی قزل آلا

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.