امام جمعه دهلران در این آئین گفت: احترام به معلم، جایگاه، شان و منزلت این زحمت کشان عرصه تعلیم و تربیت باید در جامعه نهادینه شود.

احترام به معلمان در جامعه نهادینه شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ، حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه دهلران در آئین تجلیل مقام معلم در شهر دهلران گفت : احترام به معلم، جایگاه ، شان و منزلت این زحمت کشان عرصه تعلیم و تربیت باید در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به جایگاه معلم در فرهنگ سازی، تمدن سازی و شرافت در جامعه ، افزود : دشمن بیکار نمی‌نشیند و سعی دارد با تدوین و اجرای سند ۲۰۳۰ ما را مجبور به اجرای برنامه‌های خود کند، ولی در این توطئه نیز شکست خورده است و معلمان و دانش اموزان با آگاهی و درایت و هوشیاری موضوعات را دنبال می‌کند و فریب حربه دشمن را نمی‌خورند.

فرماندار دهلران نیز گفت : در سیستم برنامه ریزی اگر به دنبال موفقیت هستیم و اگر توسعه را می‌خواهیم باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم.

مجید عسگری به نقش آموزش و پرورش در شکل دهی نسل آینده اشاره و افزود: باید در بعد سخت افزاری و نرم افزاری به آموزش و پرورش نگاهی ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای سعی دارند همه دغدغه فرهنگیان را معیشت عنوان کنند، تاکید کرد: معلمان موضوعاتی، چون فضا‌های آموزشی و مشکلات دانش آموزان و تلاش برای تعلیم و تربیت را بیشتر از بحث معیشت در کانون توجه خود دارند و موفقیت‌های دانش آموزان و فرهنگیان در جشنواره‌های مختلف نیز حکایت از این موضوع دارد..

فرماندار دهلران یادآور شد: جامعه از فرهنگیان انتظار دارد در کنار توسعه علم نحوه درست زیستن را به دانش آموزان آموزش دهد و نسلی متعالی، مودب، با اخلاق و پویا را تربیت کند و تاکنون آموزش و پرورش بخوبی این نقش را ایفا کرده است.

عسگری با اشاره به تاکیدات رهبری و رئیس جمهور در خصوص نقش و جایگاه فرهنگیان در جامعه گفت: امروز عده‌ای سعی دارند آموزش و پرورش و معلمان را در مقابل نظام قرار دهند و از فراخوان‌های مختلف استفاده می‌کنند، اما معلمان دلسوز، با درایت و آگاه به مسایل و موضوعات مختلف و آشنا به وظایف خود این خدعه دشمن را خنثی کرده اند.

در پایان با اهدا لوح از زحمات و خدمات فرهنگیان نمونه شهرستان در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/ه

آیین تجلیل از معلمان در دهلران برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.