امسال ۸۶۰۰ آمر به معروف و ناهی از منکر آموزش دیده در خراسان رضوی طرح ضیافت الهی را برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدعبدالله ارجاعی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: این افراد در مساجد و بقاع متبرکه، اماکن تفریحی و توریستی، ییلاقات و مجتمع‌های تجاری اطراف حرم مطهر تردد خواهند داشت و با زبان نرم و ادبیاتی مناسب به ترویج فرهنگ روزه داری و ممانعت از روزه خواری خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: مسافران، بیماران و کسانی که به هر دلیل نمی‌توانند روزه بگیرند نباید در ملاء عام تظاهر به روزه خواری کنند، حتی اگر فردی شرعا روزه گرفتن بر او حرام است و به هر دلیلی روزه نمی‌گیرد باید حرمت ماه رمضان و زبان‌های روزه و دهان‌های بسته شده از غذا را نگه دارد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: سیگار کشیدن، نوشیدن آب، جویدن آدامس از مصادیق روزه خواری است و امیدواریم که شهروندان این موارد را رعایت کنند.

ارجاعی افزود: توصیه من به روزه داران این است که اگر فردی را در خیابان مشاهده کردند که در حال روزه خواری است خودشان با لحنی مناسب و رفتاری شایسته تذکرات لازم را به او بدهند و به هیچ عنوان مجادله و بحث نکنند.

وی تصریح کرد: آمران به معروف در تذکر به روزه خوار فقط به این مضمون بسنده کنند که در ماه مبارک رمضان روزه خواری نکنید چه آن فرد تاثیر پذیرفت و چه امتناع کرد این بحث را ادامه ندهند تا تنش و جدل به وجود نیاید.

انتهای پیام//ف. س


برگزاری طرح ضیافت الهی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.