رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: ۱۳۹ نفر از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۸ فروردین ماه در بخش آنژیوگرافی، آنژیو شدند.

مرکز آنژیوگرافی نیشابور مانع فوت ۳۵ نفر در نوروز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محسن عظیمی نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: از ابتدای بهمن ماه که با همت خیر ارجمند مهدی شفیعی، بخش آنژیوگرافی بیمارستان ۲۲ بهمن راه اندازی شد، در مدت ۴۵ روز ۲۳۲ عمل آنژیوگرافی انجام شد که هشت تای آن سکته حاد بودند.

وی ادامه داد: پیش از راه اندازی بخش آنژیوگرافی در نیشابور به طور متوسط روزانه چهار بار بیماران را با آمبولانس به مشهد اعزام می‌کردیم، اما الان حداکثر یک بار در هفته این اتفاق می‌افتد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در اینکه ما باید به ازای هر هزار نفر، دو دستگاه تخت داشته باشیم شک نکنید ولی نباید به آن سمت برویم که با پیشگیری، تعداد بیماران بستری کمتر شود.

عظیمی نژاد افزود: مسئولان ستاد احیای امر به معروف نیشابور در دیدار با ما تاکید داشتند چه معروفی بالاتر از این است که سلامت مردم را تامین کنیم تا هزینه درمان کاهش یابد و منابع بیت المال در جای لازم تری هزینه شود.

وی تصریح کرد: نیشابور با جمعیت ۲۶۷ هزار نفر، ۵۳ مرکز جامع سلامت که ۶ مرکز آن شبانه روزی است، ۳۵ پایگاه سلامت ثابت و ۱۵ پایگاه سلامت سیار و ۱۹۱ خانه بهداشت دارد.
 
انتهای پیام//س.ح
 

نیشابور ۵۳ مرکز جامع سلامت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.