سرشماری بهاره قرقاول در زیستگاه‌های شفت آغاز شده است.

آغاز سرشماری قرقاول در شفتبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رضا زمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: همه ساله با آغاز فصل بهار به منظور ارزیابی وضعیت زیستی و تعیین جمعیت پرنده قرقاول، برنامه ملی سرشماری این گونه در سطح زیستگاه‌های شهرستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به آغاز سرشماری بهاره قرقاول، افزود: سرشماری قرقاول هر سال در دو مرحله بهاره و پائیزه به منظور تعیین جمعیت این گونه حمایت شده و بومی از سوی کارشناسان و محیط بانان اداره محیط زیست و تعدادی از همیاران با حضور میدانی در زیستگاه‌های شهرستان از طریق مشاهده مستقیم و آوای پرنده انجام می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت با بیان اینکه، امسال نیز همانند سال‌های گذشته این طرح در سطح ۱۱ زیستگاه مهم این پرنده از اواخر فروردین آغاز و تا اواسط خرداد ادامه دارد، گفت: آمار‌ها در سنوات گذشته نشان می‌دهد خوشبختانه با توجه به وجود زیستگاه‌های مناسب در سطح شهرستان شفت و حمایتی که در سال‌های اخیر از این گونه انجام پذیرفت جمعیت و پراکنش مناسبی را در سطح شهرستان داریم.

رضا زمانی افزود: جمعیت مناسب قرقاول در سطح شهرستان شفت، این شهرستان را به به یکی از زیستگاه‌های مهم این گونه در سطح استان تبدیل کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تخریب زیستگاه‌ها، شکار غیرمجاز و رهاسازی گونه‌های غیربومی از عوامل تهدید این پرنده زیبا محسوب می‌شود که این اداره در راستای وظایف خود بامتخلفان این عوامل برخورد قانونی می‌کند.

انتهای پیام / ق 

 

سرشماری قرقاول در شفت 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.