دو دختر نینجای افغانستانی ضمن به نمایش گذاشتن مهارت‌های خود در حرکات رزمی به شرح ناگفته‌هایی راجع به رشته ورزشی‌شان پرداختند.

حرکات هیجان‌انگیز دختران رزمی‌کار افغانستانی + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دختران نینجای افغانستانی فاطمه سلطانی ۱۷ ساله و فرشته احمدی ۱۹  ساله از چند سال پیش تمرینات "jiu-jitsu " و "ninjutsu" را آغاز کردند.

آنها هنرهای رزمی باستانی ژاپن و چین را در کابل تمرین می‌کنند و می خواهند این ورزش را به هموطنانانشان هم آموزش دهند. این دو نینجا، با وجود شرایط دشوار کشور، مخالفت‌ها، همچنین عدم وجود برنامه‌ریزی و امکانات ورزشی با تلاش فراوان کار خود را شروع کردند.

بنا بر اعلام اسپوتنیک که صحبت‌های دختران افغانستانی نینجا را منتشر کرده است، واژه "نینجا" به معنای پنهان شدن بوده و به جاسوس‌های ژاپنی و چینی که در انواع ماموریت‌های سری مانند قتل‌های قراردادی، مبارزه‌های سامورایی ضمن تغییر چهره مشارکت داشتند، گفته می‌شد.

 بد نیست بدانید علاوه بر تمرینات، این هنر رزمی شامل استفاده از انواع سلاح‌های مختلف مثل شمشیر، نیزه، تیر و کمان می‌شود که فاطمه و فرشته با لباس‌های مشکی مخصوص نینجایی، در به کار گیری آنها مهارت دارند. ماجرای علاقه‌مند شدن فاطمه به این ورزش رزمی اما شنیدنی است. جریان به دوسال گذشته باز می‌گردد که او پس از دیدن چند فیلم نینجایی، شروع به تمرین "jiu-jitsu " و "ninjutsu" کرد.


بیشتر بخوانید:دختری که اوباش و آدم ربایان از او وحشت دارند + فیلم


فاطمه می‌گوید: به مدت دو سال است که ما مشغول تبلیغات این هنرهای رزمی در افغانستان هستیم. تفاوت آنها با هر ورزش دیگری در آزادی است و اینکه ما می‌توانیم هنرهای رزمی خود را همه جا به نمایش بگذاریم.

در پایان ناگفته نماند که فرشته و فاطمه مدعی هستند آنها تنها نینجوتسوکارهای کشورشان در سطح حرفه‌ای هستند و  شرایط افغانستان برای ترویج این ورزش‌ها به خصوص توسط بانوان فراهم نیست. دختران نینجا همچنین می‌گویند: اگرچه ما در وطنمان نینجوتسو تمرین می‌کنیم اما مخالفت‌ها بسیار است. تقریباً شش روز در هفته داخل مجتمع فجر به تمرین می‌پردازیم و امیدواریم در رقابت‌های خارج از کشور هم بدرخشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۹:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
زنان در مجامع ورزشی تشویق می شود والا در بسیاری از رشته ها حرفی برای گفتن وجود ندارد حتی در بسیاری از رشته ها اقایان نیز بسیار ضعیف عمل می کنند.
Germany
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو ایران که از. اینا حرفه ای تر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
زیادی فیلم دیدن جوگیر شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
عاليييييي خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
الکی گنده اش کردید
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله مومن
۱۱:۳۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
با توجه به تاکید اسلام شیعی بر آموزش انسانها و فراگیری دانش و علوم و هنرهای مختلف ، پذیرش این کار . توسط جامعه شیعی این کشور . زودتر و سریعتر از جامعه سنی این کشور است
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
همه مسلمان هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
هيجم هيجان انگيز نبود
Iran (Islamic Republic of)
"دانا"
۰۹:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینایی که میبینی در اصل دارن "ژیمناستیک" میرن
که بچه 9 ساله هم بره کلاس ژیمناستیک همه اینها رو یادمیگیره و بهتر اجزا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۱۴ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
نین‌جوتسو ژیمناستیک هم داره ولی کل این ورزش ژیمناستیک نیست. یک هنر ورزشی خیلی گستردس که بطور کلی شامل دفاع شخصی، مبارزه، کار با سلاح‌های سرد و آکروبات میشه.
پس باید هم حرکات ژیمناستیک رو داشته باشه چون بسیاری از حرکت‌هاش نیازمند به مهارت‌های ژیمناستیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ورزش مال همه هست دختروپسر نداره