سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از رشد ۱۲۴ درصدی ارزش صادرات استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل میزان صادرات در اردبیل را در سال گذشته یادآور شد و گفت: مجموع کل ارزش صادرات اردبیل طی سال ۹۷ در قالب صادرات تجاری و چمدانی ۱۷۳ میلیون دلار بود که نسبت سال ماقبل آن با ۱۲۴ درصد رشد مواجه بودیم.

وی عمده کشور‌های مقصد صادراتی را کشور‌های آذربایجان، عراق، گرجستان، روسیه و ترکمنستان اعلام کرد و افزود: عمده کالا‌های صادراتی ما نیز سیب‌زمینی، مصنوعات شیشه، آهن الات و فولاد، مصنوعات پلاستیکی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به آغاز طرح رمضان در اردبیل و کنترل بازار کالا‌های اساسی در این ماه اظهار کرد: دستورالعمل اجرایی این طرح ابلاغ شده و در قالب طرح ضیافت امسال نسبت به کنترل بازار و عرضه کالا‌های اساسی اقدام خواهد شد.

صادقی با اشاره به اینکه نمایشگاه ضیافت برای عرضه کالا‌های مورد نیاز مردم در اردبیل برپا شد، بیان کرد: ما در توزیع شکر به عنوان پرمصرف‌ترین کالای مردم مشکلی نداریم و با قیمت ۳ هزار و ۴۰۰ تومان این کالا در بین مردم توزیع خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه شکر مورد نیاز زنبورداران، بستنی‌فروشان، شیرینی‌پزان، فطیرپزان و کارخانه‌های نوشمک از طریق سازمان صمت تامین می‌شود، تصریح کرد: ما ۹۰ درصد نیاز این صنایع را برطرف کردیم و مشکلی از بابت تامین آن در کشور وجود ندارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به بار روانی ایجاد شده در جامعه در خصوص کمبود شکر گفت: ما طرح‌های نظارتی و بازرسی خود را ادامه می‌دهیم و در ماه رمضان هیچ کمبود شکری را شاهد نخواهیم بود.

صادقی همچنین به توزیع گسترده برنج خارجی در بازار به نرخ ۵۹۵۰ تومان خبر داد و افزود: این محصول در بین جامعه هدف بهزیستی، کمیته امداد، افراد تحت پوشش، مراکز خاص و ادارات و نهاد‌هایی که متقاضی آن باشند توزیع می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیمای رونق تولید استان نیز اشاره و بیان کرد: سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از ۲۰ هزار شغل مصوب شده از سوی استانداری اردبیل ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر بود که سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار شغل در این راستا در اردبیل محقق شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به عملکرد طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ نیز اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۴۳ هزار و ۴۲۸ مورد بازرسی در کل استان انجام شد که منجر به تشکیل یک هزار و ۳۹۵ پرونده با ارزش ریالی ۳۳ میلیارد ریال شد.

انتهای پیام/ح

آغاز طرح رمضان در اردبیل

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار