احداث شهرک گلخانه‌ای در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: شهرک گلخانه‌ای دو هزار و ۵۰۰ هکتاری در اردبیل احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل امروز در هشتمین جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل گفت: از آنجایی تولیدات استان صادرات محور بوده در نظر داریم با افزایش صادرات استان ارزآوری را افزایش داده و زمینه‌ساز تولید ثروت و توسعه اقتصادی استان باشیم.

وی افزود: در راستای همین اهداف می‌توان به ایجاد دو هزار و ۵۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای اشاره کرد که از این مقدار پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰۰ هکتار امسال به طور کامل به بهره‌برداری برسد تا جهش مناسبی در کشت گلخانه‌ای استان شاهد باشیم چرا که پیش از این فقط ۱۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای فعال در سطح استان داشتیم.

بهنام‌جو تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف شعار سال باید در قالب جلسات کاربردی مشکلات سرمایه‌گذاران بررسی شود و تصمیمات لازم برای رفع مشکلات این واحد‌های تولیدی اتخاذ شود تا بتوانیم به شعار رونق تولید در سال ۹۸ جامه عمل بپوشانیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: در سال رونق تولید اقدامات مناسبی در استان در راستای تحقق اهداف و تولید انجام می‌گیرد که از نمونه‌های شاخص آن می‌توان به پایاب سد خداآفرین به ظرفیت ۴۵ هزار هکتار که اراضی دیم را به آبی تبدیل می‌کند اشاره کرد که زمینه‌ساز افزایش حدود یک میلیون تن محصولات کشاورزی خواهد شد.

وی گفت: به دنبال تولید باید بازار مناسبی برای فروش محصولات تولیدی در استان در نظر گرفته شود، از همین رو بازار‌های آسیایی میانه و روسیه فضای بسیار مناسبی برای صادرات محصولات تولیدی در استان هستند.

انتهای پیام/ع

صادرات محصولات تولیدی اردبیل به بازارهای آسیایی میانه و روسیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.