مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال حدود ۱۴ هزار نفر اهدا کننده خون به مراکز انتقال خون آمده‌اند که از این تعداد حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهداء خون شده‌اند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید زینلی رییس سازمان انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه با شروع ماه مبارک رمضان تعداد اهداکنندگان خون کاهش پیدا می‌کند، اظهار کرد: علی رغم اینکه اهداء خون باعث ابطال روزه نمی‌شود، اما با این حال توصیه می‌کنیم، صبح زود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و یا اهداء خون خود را به بعد از افطار موکول کنند تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

وی با تاکید اینکه همچنان آمار اهدا کنندگان خون بین بانوان اصفهانی کم و حدود سه درصد از کل اهداکنندگان است، اضافه کرد: بانوان باید حضور خود در این زمینه را پر رنگ‌تر نمایند و بدانند اهداء خون برای آن‌ها مشکلی را به وجود نخواهد آورد.

رییس سازمان انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: امسال در ماه مبارک رمضان بعد از افطار از ساعت ۹ شب تا ۱۲شب پذیرای هموطنان عزیزمان در مرکز خواجو برای اهداء خون خواهیم بود، افرادی که در طول روز نمی‌توانند برای اهداء خون به مرکز مراجعه نمایند، می‌توانند در شیفت بعد از افطار برای اهداء خون در سازمان حضور پیدا کنند.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال حدود ۱۴ هزار نفر اهدا کننده خون به مراکز انتقال خون آمده‌اند که از این تعداد حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهداء خون شده‌اند؛ همچنین امسال نیز مانند سال‌های گذشته ارامنه اصفهان به مناسبت بزرگداشت سالروز نسل کشی ارامنه و کمک به هموطنان خود در یک اقدام دسته جمعی برای اهداء خون در اردیبهشت ماه به سازمان انتقال خون مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

انتهای پیام/م

 

اهداء خون باعث ابطال روزه نمی‌شود

 

برچسب ها: رمضان ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار