مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در دانشگاه حکیم سبزواری از هدر رفت یک میلیون لیتر آب در این دانشگاه جلوگیری شد.

طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در دانشگاه حکیم سبزواریبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،امیری راد مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اجرای این طرح گفت: در بارندگی‌های اخیر خوشبختانه مخزن یک میلیون لیتری طرح جمع آوری آب‌های سطحی کاملاً پر شده است که در آبیاری فضای سبز دانشگاه استفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های مدیریت سبز تصریح کرد: با اجرای طرح‌های مدیریت سبز در دانشگاه از جمله نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب، نصب کنتور‌های پایش مصرف آب، تغییر در الگوی کشت درختان، حذف چمن‌های پرمصرف و سایر اقدامات بهینه‌سازی در محیط زیست دانشگاه، امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۵% در مصرف آب صرفه جویی شده است.

مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری گفت:این روند با توجه به طرح‌های در دست اقدام مانند راه‌اندازی تصفیه خانه شماره ۱ "به ظرفیت روزانه ۳۰ هزار لیتر تصفیه فاضلاب" و تبدیل آن به آب قابل مصرف در فضای سبز دانشگاه ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام//ف. غ


صرفه جویی ۱۵ درصدی مصرف آب در دانشگاه حکیم سبزواری

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.