ادامه رانش زمین و ریزش کوه ناشی از بارندگی‌های اخیر در راه‌های کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : هنوز رانش زمین و ریزش کوه ناشی از بارندگی‌های اخیر در راه‌های کرمانشاه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر باعث شده چشمه‌هایی در نقاط مختلف استان شروع به جوشش کند، گفت : تعدادی از این چشمه‌ها در مسیر راه‌ها و حتی زیر جسم راه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جوشش این چشمه‌ها مدام باعث آسیب رسیدن به راه‌های استان می‌شود، گفت : این چشمه‌ها عمر راه را بسیار کوتاه می‌کند و راهی که باید حداقل پنج سال عمر کند، بعد از یکسال آسیب می‌بیند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه برای جلوگیری از آسیب بیشتر به راه‌ها باید لوله‌گذاری و تغییر مسیر چشمه به جایی خارج از محدوده راه‌ها صورت گیرد که این کار نیازمند تامین اعتبار است.

کرمی گفت: تا زمانی که این اعتبار تامین شود مدام دچار رانش زمین در محدوده راه‌ها و آسیب جدی به زیرساخت‌های این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه اکیپ راهداری در تمام این نقاط پای کار هستند و اجازه نمی‌دهند راه‌ها بسته شود، تاکید کرد: این اقدامات مقطعی است و حل این مشکلات نیازمند راهکار بلندمدت می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: در برخی نقاط چشمه‌ها در کوه‌ها نیز ایجاد شده و باعث ریزش کوه بر روی جاده‌ها و آسیب به آسفالت و زیرساخت راه می‌شود.

کرمی معتقد است، از آنجایی که در گذشته وقوع زلزله‌های متعدد باعث سست شدن خاک این مناطق شده، نفوذ مقدار کمی آب رانش و ریزش را به همراه دارد.

وی اورامانات و بخشی از شهرستان دالاهو را مناطقی دانست که بیشترین مشکل را در این زمینه دارند و یادآوری کرد: معضل ریزش و رانش در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان رخ می‌هد و باعث شده برخی محورها حادثه‌خیز شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اضافه کرد: این روند خسارت ناشی از بارندگی برای راه‌های استان را هر روز بیشتر می‌کند، به گونه‌ای که اکنون مجموع خسارت به راه‌ها، پل‌ها، ابنیه، آبروها و ... به حدود 515 میلیارد تومان رسیده است .

 

 

انتهای پیام/د

تعدادی از چشمه‌ها در مسیر راه‌ها و حتی زیر جسم راه قرار گرفته است

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.