هفتمین جلسه کارگروه تامین اقلام اساسی با دستورکار قیمت گذاری قند و شکر در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد و اعضای کارگروه پس از بحث و تبادل نظر قیمت هر کیلوگرم قند و شکر فله‌ای و بسته‌ای را اعلام کردند .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد قاضی هرسینی سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : پس از بررسی پیشنهاد‌های همکاران خانه صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان صنایع در این کارگروه مقرر شد قند کله با قیمت عمده فروشی پنج هزار و ۵۹۰ تومان و خرده فروشی ۶ هزار و ۲۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.

وی گفت : قیمت قند شکسته نیز به صورت عمده فروشی کیلویی ۶ هزار تومان و قیمت خرده فروشی آن ۶ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شد.

وی تصریح کرد: مقرر شده اتاق اصناف با هماهنگی بخش بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعریف، تعیین و ساماندهی شبکه توزیع کالا‌های تنظیم بازار اقدام و به نحوی عمل شود که ضمن رعایت مصوبات قبلی کارگروه تنظیم بازار و کمیته تامین و توزیع با استفاده از عاملین توزیع قبلی تمهیدات لازم در خصوص جغرافیای هدف با اولویت مناطق محروم، حاشیه شهر و آسیب پذیر و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های کارگری، کارمندی امکان ثبت اطلاعات در سامانه شامل اطلاعات قبلی و سوابق عاملین توزیع مدیریت شده و فراهم شود.

وی گفت: با توجه به اعلام سازمان غله مبنی بر افزایش قیمت شکر هر کیلوگرم ۴۰۰ تومان؛ قیمت شکر بسته بندی به قیمت چهار هزار و ۱۵۰ تومان در درب کارخانه و چهار هزار و ۳۵۰ تومان برای مصرف کننده افزایش و تعیین شد.

قاضی هرسینی افزود: مقرر شده قیمت شکر بسته بندی و قند بسته بندی با شکر تنظیم بازار برابر روند قبلی و با تعیین سهمیه شهرستانی مدیریت توسعه بازرگانی و صدور حواله مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با معرفی عوامل توزیع و نظارت دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: مقرر شده عاملینی که قبل از تاریخ اعلام قیمت جدید شکر وجه واریز کرده اند شکر خود را به نرخ قدیم تحویل بگیرند و باید تمام سهمیه دریافتی را به نرخ قدیم بین مصرف کنندگان توزیع نمایند.

وی گفت: مقرر شده شکر بسته بندی شده به نرخ دولتی با توجه به نوع و کیفیت بسته بندی به قیمت درب کارخانه سه هزار و ۷۰۰ تومان برای هر بسته و قیمت چهار هزار تومان برای مصرف کننده تعیین گردد و بسته بندی شکر حداقل و ترجیحا یک کیلوگرمی انجام شود.

وی گفت: همچنین مصوب شده با توجه به اعلام نارضایتی واحد‌های بسته بندی شکر معرفی شده به کارخانه ارومیه که با وجود واریز وجه هنوز شکری دریافت نکرده اند شرکت غله منطقه ۹ پیگیری لازم جهت تسریع در تحویل و حمل سهمیه با استان آذربایجان غربی به عمل آورد.

وی با اشاره به اینکه برابر مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان مقرر شده برای حمایت از تولیدکنندگان نان برنجی و نان روغنی در ماه مبارک رمضان، سهمیه شکر برای این صنف در نظر گرفته شود، افزود: مقدار ۱۰۰ تن شکر از سهمیه آتی به این صنف اختصاص می‌یابد.

قاضی هرسینی گفت: با توجه به لزوم تسریع در توزیع شکر سهمیه صنف شهرستان‌ها شرکت غله و بازرگانی منطقه ۹ می‌بایست هماهنگی لازم را برای دریافت سهمیه مربوطه توسط اتحادیه این صنف معرفی به عمل آورد و در اسرع وقت تعیین تکلیف نماید.

 

 

انتهای پیام/د

بررسی پیشنهاد‌های همکاران خانه صنعت، معدن و تجارت

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.