رئیس‌جمهور آمریکا و سناتور‌های جمهوری‌خواه امروز برای بررسی طرح مهاجرتی جدید کاخ سفید با هم دیدار می‌کنند.

ترامپ طرح مهاجرتی جدید دولت را با سناتور‌های هم حزبیش به بحث می‌گذاردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، سناتور‌های جمهوری‌خواه قرار است امروز به منظور بحث درباره طرح مهاجرتی جدید کاخ سفید با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار کنند.

کلین کانوی، مشاور کاخ سفید در این خصوص اعلام کرد این طرح مهاجرتی نسبتا جامع است. در این طرح جدید هدف افزایش امنیت مرزی بوده و در آن مهاجرت براساس معیار شایستگی به حداکثر خواهد رسید.

کانوی افزود طرح مهاجرتی جدید کاخ سفید دیگر تغییرات مطلوب دونالد ترامپ از جمله پایان دادن به برخی مهاجرت‌های خانوادگی و اعطای ویزا از طریق برنامه بخت آزمایی را شامل می‌شود.

مشاور کاخ سفید همچنین اعلام کرد این طرح مهاجرتی جدید می‌تواند هزاران نفر را که در زمان کودکی به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند، را تحت تاثیر قرار دهد.

طرح مهاجرتی جدید دولت ترامپ توسط جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا توسعه یافته است. این در حالیست که تلاش‌های پیشین رئیس جمهور آمریکا برای دستیابی به توافق با نمایندگان کنگره این کشور با شکست مواجه شد.

دونالد ترامپ از دوران رقابت‌های انتخاباتی خود بار‌ها تأکید کرده بود برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا قصد دارد یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث کند. پافشاری ترامپ برای احداث این دیوار دولت آمریکا را به مدت ۳۵ روز به تعطیلی کشاند. رئیس جمهور آمریکا حتی برای عملی کردن برنامه خود، حالت فوق العاده ملی در مرز مکزیک اعلام کرد. تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا طولانی‌ترین تعطیلی در کل تاریخ این کشور محسوب می‌شود و حدود ۱۱ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا آسیب وارد کرده است. با این حال، او هنوز موفق نشده است کل بودجه مورد نیاز برای ساخت این دیوار را تأمین کند.

تاکنون نیز رئیس جمهور آمریکا از شیوه‌های مختلف برای مقابله با ورود غیرقانونی پناهجویان استفاده کرده است. وی پیش از این با استفاده از سیاست ضدمهاجرتی «تحمل صفر» کودکان مهاجر را در مرز‌ها از والدینشان جدا می‌کرد. در پی گسترش اعتراضات از رئیس جمهور آمریکا، وی مجبور به لغو این سیاست ضدمهاجرتی خود شد. به تازگی هم پیشنهاد کرده است که مهاجران را در شهر‌ها و مناطقی خاص اسکان دهد. او از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی وعده داد که یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار